کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: تا روز چهارشنبه در سطح استان جوی آرام و پایدار حاکم است که پیامد این پایداری هوا افزایش دما خصوصا در نیمه شمالی استان است.

افزایش موقتی دما در شمال استان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی تا روز چهارشنبه در سطح استان سیستان و بلوچستان جوی آرام و پایدار حاکم است که پیامد این پایداری هوا افزایش دما خصوصا در نیمه شمالی استان است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه فردا دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد، افزود: اما از روز چهارشنبه تا جمعه دما در این مناطق حدود ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته سرعت باد در منطقه سیستان افزایش پیدا می یابد به گونه ای که سرعت لحظه ای آن تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت هم می رسد و در نقاط مستعد گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: طی این مدت وزش باد علاوه بر خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی موجب کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما به ویژه در نیمه شمالی استان می شود.

وی گفت: همچنین با تقویت جریانات جنوبی فردا در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان انتظار افزایش ابر و کاهش دما را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام پیش بینی می شود، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۲ درجه و دلگان با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار