رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: کشمش بصورت بیع شرط از تاکداران خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمود محمودی افزود: امسال براساس برآورد‌های انجام شده حدود ۲۰ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود و سازمان تعاون روستایی خرید کشمش را در قالب خرید بیع شرط در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این طرح کشمش کشاورزان پس از تعیین افت‌های مجاز در صورت قابل خرید بودن براساس قیمت تضمینی سال جاری و بر مبنای ۲۷ هزار ریال خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان گفت: حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت به صورت نقدی به کشاورز پرداخت می‌شود.

محمودی گفت: با انعقاد قرارداد بین کشاورز و تعاون روستایی کشمش خریداری شده به مدت سه ماه و به صورت مجزا در انبار‌ها نگه داری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کشاورز توانست در این سه ماه با قیمت بالاتر محصول خود را بفروشد کشمش تحویلی پس از بازگرداندن وجه دریافتی به کشاورز تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان افزود: در غیر این صورت در پایان سه ماه بر مبنای قیمت تضمینی پایه با کشاورز تسویه حساب می‌شودو کشمش در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

محمودی هدف از اجرای این طرح را کنترل بازار، تامین نقدینگی کشاورزان و جلوگیری از فروش زودهنگام کشاورز به دلیل هزینه‌های مالی اجرا می‌شود.

به گفته رئیس سازمان تعاون روستایی استان، بر مبنای ۵ هزار و ۸۰۰ تن کشمش تولیدی تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال یارانه در قالب صندوق کشمش استان پرداخت شده است و مابقی آن هفته آینده به حساب این صندوق واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

 

خریداری کشمش بصورت بیع شرط از تاکداران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.