عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری معادن به بخش خصوصی ،موجب افزایش اشتغال در جامعه می شود.

بازگشت رونق به معادن با مشارکت بخش خصوصی

رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:بر اساس قانون،مالک هرپهنه معدنی موظف به پرداخت حقوق دولتی است و در صورتی که در مهلت تعیین شده این حقوق پرداخت نشود،باید پهنه به دولت بازگردانده شود واین موضوع باعث کاهش اقبال خصوصی ها به بخش معدن شده است.

نماینده مردم شهر بابک در خانه ملت ادامه داد:باید واگذاری معادن به بخش خصوصی به صورت جدی پیگیری شود،زیرا این موضوع به طور حتم موجب افزایش اشتغال در جامعه خواهد شد.

نورقلی پور ابراز کرد:برخی افراد برای سود بردن در اثر افزایش قیمت در طول زمان،پهنه های معدنی را غیرفعال نگاه می دارند که این مسئله موجب شده تا بخش معدن کشور متحمل ضررهای زیادی شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف اکتشاف معدن در سال های اخیر،تصریح کرد:ما در بخش اکتشاف و توسعه معادن کشور نتوانستیم خوب عمل کنیم و حتی می توان گفت که اکتشاف در چند دهه اخیر تعطیل بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر بخش خصوصی در سرمایه گذاری معادن به ویژه در حوزه اکتشاف ،در آینده نزدیک شاهد توسعه معادن وصنایع معدنی باشیم.

انتهای پیام/

توسعه معادن در گرو مشارکت بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار