مراسم رهروان زینبی در بهار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهار از برگزاري مراسم «رهروان زینبی(س)» در این شهرستان خبر داد.

مراسم رهروان زینبی در بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوروزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار از برنامه‌های مراسم مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان بهار خبر داد و گفت: مراسم تجمع رهروان زینبی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهرستان بهار در برنامه قرار دارد.

وی از اطعام یک‌هزار نفر از عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر لاله‌جین شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: این اطعام‌دهی از محل نیات موقوفه زبیده خاتون انجام می شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: وقف ماندگارترین معامله در طول حیات انسانی است که باید به این موضوع توجه کنیم.

 وی با اشاره به تجمع عزاداران حسینی در آستان امامزادگان ابراهیم و عقیل(ع) روستای دستجرد گفت: این مراسم در آستان مقدس امامزاده علمدار (ع) روستای زاغه، امامزاده عسگر(ع) روستای شوتاشی، امامزاده یونس(ع) روستای دهنو بور و مقبره آیت‌الله بهاری شهر بهار برگزار خواهد شد.

 نوروزی با بیان اینکه مراسم شام غریبان در آستان امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده عقیل(ع) روستای دستجرد برگزار  می‌شود، افزود: برگزاری مراسم رهروان زینبی در حسینیه شهید ضرابی شهرستان بهار در برنامه قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه این مراسم 11 مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه با همکاری حوزه علمیه خواهران شهر بهار برگزار

می شود.

انتهای پیام/ ش

مراسم رهروان زینبی(س) در شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار