مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزدحسینیه ایران گفت: امسال 200 گردشگر خارجی برای بازدید و ثبت وضبط عزاداری مردم استان به یزد سفرکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدحسن حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزدحسینیه ایران ، با اشاره به علاقه گردشگران خارجی به شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی یزد گفت : امسال 200 گردشگر از کشورهای آلمان،‌هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر به استان یزد سفر کردند.

 حسینی افزود : این گردشگران در روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه شاهزاده فاضل و تکیه امیرچخماق در شهرستان یزد، حسینیه سفید در شهرستان اشکذر، حسینیه امام در شهرستان تفت، حسینیه باغ‌ بهار در شهرستان مهریز و برخی دیگر از شهرهای استان یزد حضور یافتند.

وی ادامه داد: بازدید از مراسم نخل برداری، تعزیه، جوش دوره، سینه زنی، طبخ و توزیع نذری از جمله برنامه‌هایی بود که گردشگران در آن حضور یافتند.

حسینی بااشاره به توزیع بسته های فرهنگی با محوریت تبیین واقعه عاشورا و معرفی امام حسین (ع )، یاران ایشان و اهداف قیام عاشورا به زبان انگلیسی در بین گردشگران خارجی گفت: اجرای روضه به زبان انگلیسی نیز در برخی حسینیه های یزد ازدیگربرنامه های تدارک دیده شده در تاسوعاو عاشورای حسینی برای گردشگران خارجی بود.

انتهای پیام/ ی

استقبال گردشگران خارجی از مراسم عزداری تاسوعا وعاشورای حسینی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.