کارشناس مسائل منطقه گفت: تصمیم جدید پادشاه عربستان مبنی بر لغو ممنوعیت رانندگی زنان حرکتی نمایشی و به منظور دور زدن سیاست‌های دموکراتی است.

دور زدن نظام دموکراتی/کریمی: لغو ممنوعیت رانندگی زنان عربستان حرکتی نمایشی استیوسف کریمی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم جدید پادشاه عربستان مبنی بر لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور، اظهار کرد: سلمان بن عبدالعزیز آل سعود همواره در مجامع بین‌المللی به عنوان پادشاهی خودکامه و دیکتاتور معروف است، به همین دلیل با این اقدام، سعی کرد تا به همگان ثابت کند که آزادی در کشور وی وجود دارد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه لغو محدودیت‌هایی برای رانندگی زنان در این کشور صرفا یک حرکت نمایشی است، تصریح کرد: دولت این کشور تلاش می‌کند تا با لغو برخی محدودیت‌ها برای بانوان به همگان ثابت کند که آزادی در این کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و این مسئله زیاد نمی‌تواند به عنوان حقوق شهروندی برای آنها به حساب آید.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای لغو محدودیت‌های دیگری برای زنان این کشور تلقی شود؟، گفت: دولت عربستان قصد دارد تا گام به گام بانوان را در یک سری از مسائل خود شرکت دهد و شاید در آینده‌ شاهد مشارکت آنان در انتخابات باشیم.

وی تصریح کرد: سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در صدد است تا عواملی که موجب رفتار غیر دموکرات معابانه آنها می‌شود را در انظار عمومی محو کند به همین منظور احتمالا در ۱۰ سال آینده شاهد انتخاب نماینده زن در پارلمان آنها باشیم.

کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: از آنجایی که عربستان از منظر آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، کشوری دیکتاتور به حساب می‌آید به همین منظور پادشاه عربستان سعی دارد تا با مطرح کردن طرح‌هایی مبنی بر آزادی خانم‌ها، کشور خود را در منظر افکار عمومی کشوری آزاد نشان دهد.

انتهای پیام/

لغو ممنوعیت رانندگی زنان عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار