بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانم‌ها که از هر دوی اینها رنج می‌برند را خوشحال خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانم‌ها که از هر دوی اینها رنج می‌برند را خوشحال خواهد کرد. این سال‌ها استقبال از داروهای ضدافسردگی آن‌قدر زیاد شد که دیگر نمی‌شود آن را با بیماری افسردگی مرتبط دانست. دیگر فقط خانم‌هایی که از افسردگی و چاقی همزمان رنج می‌برند خوشحال نبودند و خانم‌های زیادی برای صرفا کاهش وزن خود را به قرص‌های ضدافسردگی می‌بستند. اوایل راه افتادن موج لاغری با داروهای ضدافسردگی، چندان صحبتی راجع به عوارض آن نمی‌شد اما کم‌کم همه متوجه شدند لاغری با داروهایی که اساسا برای لاغری ساخته نشده بودند، سراب بود؛ چراکه چندماه بعد دوباره همان آش بود و همان کاسه. عوارض استفاده از داروهای ضدافسردگی برای کاهش وزن، بحثی است که حتما باید راجع به آن صحبت شود. آیا داروهای ضدافسردگی خصوصا فلوکستین باعث لاغری می‌شود؟ آیا استفاده از این داروها عوارض جانبی دارد؟ این مطلب را بخوانید تا پاسخ تمام سوالات خود را بیابید. دکتر فاطمه رنجبر، روانپزشک در نوشتن این مطلب به ما کمک کرد.

داروهایی برای افسردگی یا لاغری!

داروهای ضدافسردگی زیادی ازجمله فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام، سرترالین و... هستند که اصولا برای درمان افسردگی و برای کسانی تجویز می‌شوند که با شکایت بی‌انرژی و بی‌انگیزگی به روانپزشک مراجعه می‌کنند. برخی از این داروها مثل فلوکستین طرفداران بیشتری دارند و تبلیغات برای این دارو هم بی‌تاثیر نبود. زمانی رسید که تبلیغات عنوان می‌کردند اگر می‌خواهید شاد باشید، از این دارو استفاده کنید. همین قضیه باعث شد بسیاری از پزشکان نگران مصرف بی‌رویه و خودسرانه این دارو بوده و بارها نسبت به مصرف آن هشدار بدهند. اما آن سوی داشتن انرژی و انگیزه و احساس امید، لاغری و کاهش وزن بود. کمی بعد، افرادی با تبلیغ این داروهای ضدافسردگی، از آنها برای کاهش وزن استفاده می‌کردند و آن را به دیگران هم پیشنهاد می‌دادند. حالا کار به جایی رسیده که شاید خیلی از غیرمتخصصان لاغری و کاهش وزن هم این داروها، خصوصا فلوکستین را برای کاهش وزن تجویز کنند.

برای چه کسانی تجویز می‌شود؟

فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس (حملات غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز می‌شود. فلوکستین به شکل کپسول‌های 10 و 20 میلی‌گرم در بازار رایج است و برای درمان بیماری‌های افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز می‌شود. اما آنجا که این دارو را برای درمان پراشتهایی فرد تجویز می‌کنند، در حقیقت مشکل بیمار، پراشتهایی عصبی که یک نوع بیماری روانی است تشخیص داده می‌شود، نه چاقی. بنابراین اینکه فکر کنید پزشک برای هرکس که اشتهای زیاد دارد فلوکستین تجویز می‌کند غلط است.

مصرف خودسرانه

هر دارویی در کنار فوایدی که برای درمان دارد، ممکن است سبب بروز برخی علائم ناراحت‌کننده که به‌عنوان عوارض جانبی شناخته می‌شود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کم‌خطری است که نسبت به فواید درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد. در حقیقت عوارض جانبی زیادی در بروشور دارو نوشته شده که اگر مصرف طبق نظر و بررسی‌های پزشک باشد، بسیاری از عوارض ذکر شده نادر بوده و در کمتر فردی دیده می‌شود. درخصوص عوارض جانبی فلوکستین باید گفت که این عوارض می‌تواند در بخش‌های مختلف بدن بروز کند. ازجمله‌ اعصاب مرکزی: سردرد، عصبانیت، بی‌خوابی، خواب‌آلودگی، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی و آشفتگی. تب لرزش‌؛ پوست: تعریق، بثورات پوستی، خارش، راش‌؛ دستگاه گوارش: تهوع، اسهال، خشکی دهان، بی‌اشتهایی، سوء‌هاضمه، یبوست، درد شکم، استفراغ، نفخ؛ ادراری‌ـ‌تناسلی: اختلال عملکرد جنسی؛ عضلانی‌ـ‌اسکلتی: درد عضله‌ و سایر عوارض مثل بی‌قراری، کاهش وزن، اختلالات جنسی، عدم تعادل، افزایش افکار و میل به خودکشی و...

اگر بی‌هوا فلوکستین بخورید

درخصوص داروی فلوکستین، باید گفت عوارض گوارشی مثل دل‌درد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ و... بیشتر از سایر عوارض ممکن است، دیده شود. گاهی عوارضی مثل راش پوستی، بی‌قراری و... هم دیده می‌شود که اگر درمان طبق نظر پزشک و با دوز کم شروع شود، این عوارض به حداقل رسیده و حتی در صورت بروز، پزشک می‌تواند آن را مدیریت کرده و از بین ببرد. گاهی هم ممکن است مثلا عارضه بی‌قراری به شکل لرزش دست، تعریق، خواب آلودگی یا برعکس بی‌خوابی، تپش قلب و... بروز پیدا کند که در حقیقت همان بی‌قراری محسوب می‌شود؛ نه عارضه‌های متعدد دیگر. درواقع بسیاری از عوارض جانبی که ذکر می‌شود جزئی از زیرمجموعه عارضه دیگری هستند. این است که برای هر دارو می‌توان لیست زیادی از عوارض جانبی را برشمرد که البته بسیار نادر اتفاق می‌افتند. مهم این است که بیمار با مشورت پزشک این دارو را مصرف کند که اگر عارضه‌ای رخ داد، پزشک بتواند آن را کنترل کند.

خودکشی یا لاغری؟

حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین (خصوصا در مواردی که فرد آن را خودسرانه مصرف می‌کند) ممکن است در آغاز روند بهبود، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند. به‌همین دلیل از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا در بروشور داخل دارو این موضوع را به‌صورت هشدار مطرح کرده‌اند، پزشک هم هنگام تجویز، این هشدار را به خانواده‌ها می‌دهد. البته این موضوع در‌مورد افزایش افکار مربوط به خودکشی است نه اقدام به آن؛ به این صورت که فرد ممکن است به خودکشی فکر کند اما هرگز فکر خود را عملی نکند. زمانی که فرد تحت‌نظر پزشک این دارو را مصرف می‌کند قطعا این عارضه جانبی تحت کنترل است و پزشک با در‌نظر گرفتن این موارد اقدام به تجویز می‌کند اما کسی که برای لاغری از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کند دیگر خودش مسئول عوارض بعدی خواهد بود.

همه دردسرهای فلوکستین

اساسا برخی داروهای اعصاب و روان مثل فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام و سرترالین ممکن است باعث کاهش اشتهای فرد شوند. اما این کاهش وزن به‌عنوان یک عارضه جانبی مطرح می‌شود. اینکه کسی بخواهد از یک عارضه جانبی برای لاغری خودش استفاده کند منطقی نیست. وقتی از عوارض یک دارو صحبت می‌شود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده می‌کنند، دیده شود. یکی از علائم افسردگی بی‌اشتهایی است که اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوکستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا کرده و ممکن است حتی وزن اضافه کنند. این است که کاهش وزن بر اثر فلوکستین صددرصد نیست. به‌علاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده‌اند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند. بعد از چند ماه کاهش وزن متوقف می‌شود زیرا بدن به دارو عادت می‌کند. معمولا عوارض دارویی در شروع مصرف رخ می‌دهد، کاهش وزن بر اثر مصرف فلوکستین هم همین‌طور است. اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط به‌عنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند اتفاقا ممکن است عوارض جانبی زیاد و ناراحت‌کننده‌یی به همراه داشته باشد؛ چرا‌که این دارو اصولا به‌عنوان داروی کاهش وزن درنظر گرفته نمی‌شود.

منبع:سیب سبز

انتهای پیام/

 

سراب لاغری با داروهای ضدافسردگی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۲۳:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به من هم دکتر داده تا به حال مصرف نکردم برای میگرن داده ولی میترسم چاقم کنه اگد میشه یه راهنمایی کنید ۱۸ اردیبهشت داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۲۳:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به من هم دکتر داده تا به حال مصرف نکردم برای میگرن داده ولی میترسم چاقم کنه اگد میشه یه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام ایالاغرمیکنه من لاغرم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی موسوی
۱۷:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام اقای دکتر تورو خدا کمکم کنید من افسردگی شدید برج۲(99گرفتم دلیلش هم مصرف تریاک و الکل بود بود بعد وقبل ازمصرفی تریاک الکل میخوردم بخابی از هفت سال پیش بدلیل ترک تریاک داشتم ودکتر رفتم بهیم قرص بی ۲ داد بهتر شده بودم البته قرص الپرزالم هرشب میخوردم گاهی یک عدد یک ملی گرم وگاهی نصف والن دوباره افسردگی شدید گرفتم حالم خلی بده دوباره چندروزی هست شیره تریاک میخورم ومیکشم ولی شب ها بیدونی قرص خابم نمیاد نمیدونم چکار کنم تورو خدا کمکم کنید الن شبا قرص الپروکیم یک ملی وروز دوم هست که درمانگا رقتم قرص فلوکستین میخورم خدایا خودید رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۵:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من بیست وسه سالمه ازدواج کردم ازخونوادم دورم الان سه ساله تازگیاخیلی دلم میگیره انگارخفه میشم اصلادوست ندارم توخونه بمونم میرم خونه مامانم میام مریض میشم .دکتربهم فلوکسیتین داده ولی میترسم مصرف کنم لطفاراهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۰۳:۲۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من نفهمیدم اخر لاغر میکنه یاچاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
ازاین قرص چه اندازه باید مصرف کرد
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۰:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این دارو میشه بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۱:۲۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
من چند ماهی فلوکستین مصرف کردم. بعد چند هفته تاثیر گذاشت اظطرابم کمترو فکرو خیالم کمتر میکردم. وزنمم پایین اورد. ولی خیلی بیخیال میشدم کارام دست خودم. نبود. تا اینکه ی بار با پدرم دعوام شد و اونقد کنترل خودمو از دست دادم ک پدرمو زدممممم. خیلی وضع بدی بود. بدیش این بود اصلن از کار خودم. پشیمون نبودم. تا اینکه قرص رو کنار کذاشتم و تاثیرش رفتت و بعد کم کم دوباره خودم شدم. بنظر م استفا ه نکنید چون ی ادم دیگه میشید میشید عین سیب زمینی. بجاش ورزش کنید روزی نود دقیقه پیاده روی حتی تو خونه. بعد سه روز تاثیرشم. میبینید. راستی حتمن دوازده بخابید هفت بیدار شد. چون خواب زیاد و کم ادمو نابود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۰۴:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام .به دلیل افسردگی فلوکستین مصرف میکنم .خیلی لاغر شدم .برای جلوگیری از لاغری باید چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۹:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
همسر من بسیار عصبی و استرسی هست و وسواس فکری داره متاسفانه شربت متادون می خوره ایا مصرف فلوکستین با شربت متادون تداخل داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۱:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کاش هیچوقت به روانپزشک مراجعه نمیکردم اینا با همه چی آدم از وزن و خواب و .. بازی می کنن تا بگن مثلا این قرصشون آرامبخش بوده. همه شم مال تلقینه. آرزو میکنم زمان برمیگشت روانپزشک نمیرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
elliot
۱۳:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام .دوستان این دارو رو لطفا اگر افسرده نیستید و از نظر روانشناسی روحی روانی مشکلی ندارید خواهش میکنم فقط برای لاغری از این قرص استفاده نکنید. من فلوکستین 20 مصرف میکنم بخاطر افسردگی شدید و مشکلات ذهنی و روحیم . موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۲:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
وزن من زیاد هست خیلی رژیم گرفتم ولی موفق نشدم از این قرص استفاده کنم وزن من کم میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۳:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.اثر مثبت مصرف فلوکسین بعد از چند روز ،در رفتار کودک مشهود می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.
۰۹:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. از ۱۰سال پیش دچار افسردگی بعد زایمان شدم. پیش بهترین دکتر ها ی اعصابم رفتم. درمان نشدم. الان این قرص یه مدت استفاده میکنم در کنار ش ورزش صبحگاهی دارم صبحانه مصرف میکنم خیلی تاثیر داره عوارزش برا من هم یوبیست شد وهم شکم روی خدارو شکر دیگه ضعف ندارم تغذیه سالم هم خیلی تاثیر داره خیلی خوب شدم تو کار و زندگیم خیلی تاثیر مثبت داشته تناسب اندام هم برام آورده با خودم دیگه مشکلی ندارم. ضمنا توکل و توسل هم خیلی تاثیر داره در کنار قرص مصرف کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.
۰۹:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. از ۱۰سال پیش دچار افسردگی بعد زایمان شدم. پیش بهترین دکتر ها ی اعصابم رفتم. درمان نشدم. الان این قرص یه مدت استفاده میکنم در کنار ش ورزش صبحگاهی دارم صبحانه مصرف میکنم خیلی تاثیر داره عوارزش برا من هم یوبیست شد وهم شکم روی خدارو شکر دیگه ضعف ندارم تغذیه سالم هم خیلی تاثیر داره خیلی خوب شدم تو کار و زندگیم خیلی تاثیر مثبت داشته تناسب اندام هم برام آورده با خودم دیگه مشکلی ندارم. ضمنا توکل و توسل هم خیلی تاثیر داره در کنار قرص مصرف کردن.
Iran (Islamic Republic of)
انیسا
۱۶:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
میخام برای لاغری استفاده کنم راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۸:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
دوستان سلام تا می توانید فلوکستین ۲۰بخورید عااااالیه.....
........
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۹:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
این داروی مزخرف هیچ اثری نداره هنوز عصبی میشم وهنورم افسردگی شدید دارم وهر روزم به خودکشی فکر میکنم فقط باعث شده شکمم درد حالت تهوع بگیرم
Germany
homan
۱۵:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
شاید داری کنار فلوکستین از داروهی آرام بخش مثل آلپروزولام یا کلوردیاز پوکساید یا کلونازپام یا مواد مخدر یا شربت متادون استفاده میکنی که خوب نشدی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من میخام چاق بشم وخیلی وزنم کمه سن ام متوست
Iran (Islamic Republic of)
قمصری
۲۱:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فلوکستین خارجی خوبه یا ایرانی
Germany
homan
۱۵:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ایرانیش بهتره تو زمینه دارو نمیشه به خارجی های تروریست که ایدز رو وارد ایران کردن اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
فلورانس دانش
۲۲:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام سالها پیش مصرف میکردم بسیار عالی بود ۱۰ سالی بود استفاده نکردم .دوباره دکتر برام بعلت استرس ودلشوره فلوکستین ۲۰ تجویز کرده .روزی ۱عدد میخورم خیلی سایز کم کردم وخیلی راضی هستم چون اضافه وزنم دارم .اما چون همراه با داروی غضروف سازی استفاده میکنم کمی اذیت میشم باید با دکتر درمیان بگذارم.چون ضعف وتنگی نفس وزود خسته میشم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۲۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
منم روزی 4تا با نظر پزشکم میخورم برا وسواس ولی خب لاغرم هم کرده داروی خوبیه البته چند ساله مصرف میکنم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۳:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من اخرمتوجه نشدم فلوکستین واسه لاغریه یا چاقی اخه یجانوشته بود من مصرف میکنم رویک ماه ۶ کیلو اضاف کردم.یکیم اینکه واسه اضطراب خوبه؟راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
بعضی وقتها عوارض افسردگی و اضطراب خیلی بیشتر ازنخوردن داروی اعصاب هست چونکسی که افسردگی داره تمام زندگیش بهم می ریزه بی حالی .بی انگیزه گی استرس و حتی در موارد پیشرفته خودکشی همه ی اینا عوارض افسردگی هست پس بهتره که اگه دکتر روانپزشک دارویی میده به شکل منظم مصرف بشه اینکه بعضیها میگن دارو وابستگی میاره عوارض داره همش الکیه یاحداقل عوارضش کمترازخودافسردگی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من ازوقتی این دارو را مصرف کردم کم اشتها شدم دکتر برای پر خوری عصبی ام تجویز کرده
Finland
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
دکترواسه بی حالی بهم دادگفت افسردگی بخاطر استرس زیاده ازوقتی اینومیخورم فقط گیجم ودلم میخوادفقط بخوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بخورین خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من این دارو فلوکستین چند ماه استفاده کردم دوروزه تمام شده وپیدا نمی شه در داروخانه آن آیا قط خود سرانه‌ خطر ندآرد تو خدا نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
به هیچ عنوان مصرف و قطع نکنین چون خیلی عوارض بدتری داره
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۴:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یک هفته اس برای وسواس مصرف میکنم کسی میدونه تاثیر مثبت داره یا نه؟ اخه وسواس خیلی آزارم میده
Netherlands (Kingdom of the)
سارا
۱۵:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام منم رفتم دکتر برا اعصاب چند روزی هم خیلی غذامیخورم چاق شدم دکتر گفت پرخوری عصبی داری این دارو بهم گفت بخورم آیا تاثیر داره واقعا دوباره برمیگردم به لاغری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
من برای افسردگی مصرف کردم و جواب داد ولی دوتا مشکل اساسی داره. اولین اینکه باعث ایجاد یه حالتی شبیه سرماخوردگی میشه آب ریزش از بینی و کیپ شدن دائمی بینی.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۲:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
من از وقتی اینو میخورم همش خوابم
Iran (Islamic Republic of)
رویاا
۲۱:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
من پارسال افسردگی داشتم همین قرص های اعصاب زیاد خوردم بهتر شدم قطع کردم ولی دوباره خیلی عصبی هستم همش دارم گریه میکنم عصبی که میشم بیشتر اشتهام باز میشه سردرد سر گیجه و هزار تا چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۵:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
خواهر من مشکلات زیادی داشت دکتر فلوکسیتین براش تجویز کرد تا جایی که روزی چهار تا 20 میل باید میخورد ،هیچ عوارض. هم نداشت خوشحال و راضی بود ،دکتر قلب بهش گفته بود اگر فلوکسیتین نمیخوردی قلب ات از بین میرفت با ااین همه مشکلات روحی وغصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
دکتر باید هم اینو بگه چون کمپانی های داروسازی،پزشکان ،بیمه ها،بیمارستانها یه هلدینگ هستند که حتما باید مردم رو وابسته خودشون کنن تا ثروتمندتر بشن ،چه وابستگی بهتر از قرص های اعصاب و روان،دوست من این داروها اثر موقتی دارند و عوارضشون خیلی بدتر هست که هیچ جا در هیچ سایت و کتابی به خاطر آگاه شدن مردم درج نمیشن،بهترین درمان برای افراد افسرده ورزش غذاهای سالم،ارتباط با نزدیکان،سفر و ایجاد هدف و انگیزه برای زندگی هست نه مصرف داروهای اعصاب و پرچرب تر کردن بشقاب پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام آیا واقعا واسه ِلاغری تاثیر داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۳:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
بنده دوساله کلونازپام مصرف میکنم که با قطع ناگهانی مشکل گوارش و درد عضله پیدا کردم که دوباره شروع به مصرف کلونازپام کردم .لطفا راهنمایی کنید میتونم همراه با کلونازپام .فلوکستین برای درمان افسردگی استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره زینلی
۱۶:۰۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام همسرمن ازفلوکستین استفاده میکنه برای افسردگی واعصاب واقعا عالی فلوکستین ۱۰ میخوره وخیلی تعصیر مثبت داشته واقعا
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من خیلی مشکلات دارم که باعث ناراحتی روحی شدم پای چشمم چند روزه پرش پیدا کرده خودم میفهمهم از استرس ایا این قرص فلوکستین رو بخورم خوبه مشگلی پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
افسردگی شدید و پر اشتهایی عصبی دارم هر شب گریه میکنم با تجویز دکتر یکهفته است مصرف میکنم تو این مدت ۲ کیلو وزن کم کردم بی اشتها شدم و از نظر روحی آرومتر هستم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
اصلا نخورید راههای بهتری وجود داره که میشه درمان بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چه راهی واقعا؟
United States of America
آرمین
۱۲:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان فلوکسیتین رو یکی بهم معرفی کرد گفت برایه افکار منفی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
بچها لطفا بگین فلوکستین واقعا جواب میده واسه افسردگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
اره من ک راضیم دیه مثل قبل عصبی نمیشم
Canada
پروین
۱۳:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
من برا کمردرد رفتم دکتر این دارو رو داد چرا نمیدونم
United States of America
مسی
۲۱:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
حتما اضافه وزن داشتی
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۳:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
من که افسرده نیستم نمیدونم دکتر چرا داده نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
والا نتیجه خوبی ازنظراتتون نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۱۱:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام دوستان
من دکتر برام تجویز کرده ولی خودم لاغر هستم اشتها هم خیلی کمه، کمبود وزن دارم به نظرتون بخورم لاغرتر نمیشم؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
شش
۲۲:۳۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
فلوکستین رو دکتر برای عصبی بودن برای من تجویز کرد همراه با مبورین برای درد روده عصبی فلوکستین رو استفاده کردم خواب رو بهتر میکنه لاغر هم میکنه ولی خب ادم بهش عادت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۵:۵۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
من ورم معده داشتم ودکتر برام تجویز کرد بی قراری در پاهام داشتم یک ماه مصرف کردم خوب شدم
United States of America
رضا
۱۳:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
فلوكستين عاليه ولي پيدا نميشه...
France
میترا
۰۲:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
باسلام من آرتروزشدیددارم بایدوزنم بیادپایین دکترم همراه داروهای آرتروز برایم کپسول فلوکستین ۲۰تجویزکرده آیاتاثیری روی وزنم میزاره لطفاراهنماییم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام
فلوکستین را باید چند وقت مصرف کرد؟ و ایا اگر قطعش کنیم بی خوابی میاره؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشی
۲۰:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
با سلام این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف بشه ون باید خود سرانه مصرف ویا قطع بشه .
Singapore
میلاد
۲۰:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ی ماهه استفاده میکنم وزنم شش کیلو اضافه شده اعصابم مثل ی بچه اروممه و استرس خییییلی کم شده وخلاصه شادی زندیگیم زیادتر شده اونم دوز 20 و روزی 2بار.ممنون از صنعته پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
من برا لک وپیس رفتم دکتر پوست فلوکستین۲۰ بهم داده دیگه نمیدونم چرا؟بچه شیر میدم مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۰:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من قرص رو مصرف میکنم.لاغر شدم ولی افسردگیم خوب نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم از فردا میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من فعلا بلاتکلیفم بخورم یا ن نمیدونم .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
من شنیدم‌نشاط آوره براهمین گرفتم بخورم چون خیلی افسرده م. ولی میترسم عوارض داشته باشه
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام.آیاقرص فلوکستین لاغرمیکنه؟مورفین نداره؟لطفأبهم.ج.بدین.مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
من اضافه وزن شدید دارم بخورم ضرر داره نیخوان لاغر شم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر قاسمی
۰۳:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
من رفتم دارو خانه گفتم سیگار میکشم سرما خوردم سورفه شدید میکنم همراه با خلت خیلی وقته سرماخوردگیم تموم شده ولی سورفه و خلت رو دارم بهم فلوکستین۱۰ داد گفت تا ۳ماه روزی ۱دونه ساعت ۱۱بخور الان زدم دیدم برای افسوردگی و .... تجویز میشه جزء مشکل من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوستان گلم منم اصافه وزن خیلی شدید دارم وخیلی اشتهام زیاده انگار اشتهای عصبی باشه چون وقتی هم که گرسنه نباشم ولی اعصابم خورد بشه یهو میل غذا میکنم درحدی که دلم ضعف میره ایا با خوردن این دارو بهتر میشم در ضمن کم خوابی هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
با سلام ... من به دکتر روانشناس مراجعه کردم این دارو رو برام تجویز کرد فقط زود عصبانی میشدم اینجا نظرهارو خوندم دوست ندارم این دارو رو استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سلام من تعویض دریچه شدم منم وقتی فولکستین میخورم کاهش ورن میارم خیلی خوشحال میشم اما نمیدونم ضرر داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
نظری ندا م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ دی ۱۳۹۷
هفت سال طبق نظر پزشک ميخورم و هيچ عوارضي ندارم. دارو براي درمان افسردگي است نه لاغري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۷
سلام منم میخوام مصرف کنم ولی اینجوری درموردش شنیدم ترسیدم دکتر برام تجویز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۷
سلام من هم دوماه است میخورم پنج کیلو وزن کردم اعصابم بهتر شده اما چند روز است کل پا هام خیلی خارش داره نمیدونم از عوارض این دارو است یانه
Iran (Islamic Republic of)
شوکت
۱۷:۵۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سلام دوستان من خیلی اضطراب دارم اعصابم خرابه هرداروی میخورم چاق میشم چون وزنم بالاست نمیدونم چه قرصی مصرف کنم کسی میتونه راهنمایم کنه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
سلام سه ماهه که دکتر برای استرس روده دارو تجویز کرد و مصرف میکنم
اصلا مشکل روده م برطرف نشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
من فقط شنیدم واسه افسردگی خوبه میخوام بگیرم استفاده کنم ببینم جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام من افسردگی گرفتم و کم خواب هستم و دیابت نوع دو دارم و حرص و جوش،میخورم لاغر هم شدم دکتر مراجعه کردم قرص فلو کستین ۲۰ به من داده آیا خوب میشوم و ضرری برای دیابت نداره البته انسولینی نیستم قرص میخورم
Germany
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
من عصبی بودم افسردگی کمی داشتم عدم تمرکز و نگرانی و... دکتر بهم این قرصو از دوز کمتر تا بیشتر تجویز کرد خیلی خیلی بهتر شدم تو این مدت کمتر از یک ماه اگه با تجویز پزشک و اصولی مصرف کنید این قرص هم مثل سایر داروها برای درمان بیماریه طبیعیه مصرف غیر اصولی این دارو عوارض در پی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من تازه میخوام بخورم واسه لاغری میترسم بنظرتون بخورم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من تقریبا چهار ماه از فلوکستین دارم با تجویز پزشک برای درمان افسردگی استفاده میکنم تواین مدت ده کیلو وزن اضافه کردم ولی از نظر اعصاب بهتر شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من تقریبا چهار ماه از فلوکستین دارم با تجویز پزشک برای درمان افسردگی استفاده میکنم تواین مدت ده کیلو وزن اضافه کردم ولی از نظر اعصاب بهتر شدم.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۶:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
سه هفته میخورم.اشتهام کم شده.خوابم زیااااد.استرسم فرقی نکرده
United States of America
حمیدرضا
۱۲:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
اقدس افتابی
۲۱:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
یعنی این قرص افسردگی یا توحم رو درست میکنه من توحم دارم افسردگی هم دارم عصبانیت شکاک هم هستم میخوام مشکلم حل بشه اضافه وزن هم دارم یعنی این قرص فلوکستین ۱۰من و خوب میکنه یه حالت جنون داشتم این قرص رو چندساعت به ساعت بخورم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۸:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
من مدتها این قرص رو برای درمان وسواس استفاده کردم شبها به شدت پاهام بی قرار می شد و میل جنسی رو هم خیلی کم می کرد . در جایی خوندم که پوکی استخوان هم می آره . اما اگر دکتر براتون تجویز کرده بهش اعتماد کنین شاید سودش برای شما بیشتر از ضررش باشه . در ضمن من وسواسم خوب که نشده هیچ بدتر هم شده .
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۸:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
دکتر برام تجویز کرده مشکل ورم معده دارم اما میترسم مصرف کنم به عوارضش نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
من دوهفتس استفاده میکنم،خوابم طولانی شده،هیچ اشتهایی به غذاندارم و همیشه ساکتم
Iran (Islamic Republic of)
ارمغان
۲۲:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
منم ميخوام بخورم خريدم
Iran (Islamic Republic of)
رویا کیانفر
۲۱:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
فلوکسیتین لاغر میکنه ولی سردرد شدید میاره و باعث کاهش پلاکت خون میشه لطفا از مصرف این دارو شدیدا خودداری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
فقط،بااجازه پزشک گفته شده اگراشتهاعصبی باشه من بخاطراغصابم خوردم ولی قطع کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
اوایلش اضافه وزن میاره.بعد وزن ثابت میشه.با رژیم دوباره دریت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
منم از امروز قراره شروع کنم ب خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
دکتر به منم تجویز کرده برای افسردگی و ترس چیکار کنم آیا استفادا کنم لطفا ردهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
به هیچ وجه هیچ دارویی رو بدون تجویز پزشک مصرف نکنید...تجربه دارم که میگم!!!!
مصرف خودسرانه عوارض بسیار بدی داره.
شاد و سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
به هیچ وجه هیچ دارویی رو بدون تجویز پزشک مصرف نکنید...تجربه دارم که میگم!!!!
مصرف خودسرانه عوارض بسیار بدی داره.
شاد و سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
واقعا اینجوریه !
Iran (Islamic Republic of)
مینا جون
۲۲:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
منم نخوردم دکترم تجویز کرده
بزا افسردکی و خیال پردا ی
بخورم ببینم چجوریه بعد نظر بدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۴:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
منم از فردا میخودم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۴:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
منم از فردا میخودم
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۳:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اینو دکتر بهم داده میترسم بخورم لاغر بشم..
کسایی ک خوردن لاغر شدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
من خوردم وزنم زباد شد
Canada
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Canada
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Canada
فريبا
۰۲:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
من يك هفته هست ميخورم واشتهام كم شده
۱۲
آخرین اخبار