رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری، مقامات پورتوریکو را که بر اثر توفان ماریا خسارات فراوانی دیده، به «عملکرد ضعیف» متهم کرد.

حمله توئیتری دونالد ترامپ به شهردار پورتوریکو به خاطر به گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری، شهردار سن خوآن، پایتخت پورتو ریکو که بر اثر توفان ماریا خسارات فراوانی دیده را به «عملکرد ضعیف» متهم کرد.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: این توانایی ضعیف شهردار سن خوآن و بقیه است که قادر نیستند از افراد خود کمک بگیرند. زمانی که همه باید تلاش کنند، آنها می خواهند همه چیز برای آنها انجام شود. در حال حاضر، 10 هزار کارمند فدرال مشغول خدمت رسانی به آنها هستند.

ترامپ در حمایت از واکنش کابینه اش به خسارات ناشی از توفان اخیر در پورتوریکو، صرفا به این توضیح که این جزیره توسط آب احاطه شده، اکتفا کرد.

 روز پنجشنبه دونالد ترامپ با لغو موقت یکی از قوانین بسیار قدیمی کشتیرانی در آمریکا، تلاش کرد جریان ارسال کمک به پورتوریکو را تسریع کند. بنا بر قانون معروف به «جونز اکت»، برای ارسال اقلام از طریق کشتی باید آن کشتی باربری ساخت آمریکا، تحت کنترل یک شرکت آمریکایی و زیر نظر یک ناخدا و خدمه آمریکایی‌اش هدایت شود.

«یولین کروز»، شهردار سن خوان، روز گذشته ضمن انتقاد از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه عملیات امدادرسانی به جزیره توفان زده پورتوریکو را «خیلی خوب» توصیف کرده بوده، در حالی که لباسی با نوشته «کمک کنید. ما داریم میمیرم» به تن داشت، گفت: این یک خبر خوب نیست. مردم دارند اینجا میمیرند.

حدود دو هفته گذشته، توفان ماریا با درجه قدرت 4، این جزیره سه و نیم میلیون نفری را درنوردید. توفان ماریا موجب کشته شدن 16 تن شد. همچنین خسارات وارد به زیرساخت های این جزیره باعث شد 80 درصد جزیره با قطعی برق مواجه شوند. به گفته برخی کارشناسان، احتمال دارد بازسازی خطوط برق این جزیره بیش از 6 ماه به طول بیانجامد.

کمبود آب آشامیدنی، غذا، دارو و اقلام اولیه از مهمترین نیازهای مردم این جزیره محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار