در پی رسوایی اخیر تام پرایس، نانسی پلوسی از ترامپ به دلیل انتخاب این او برای سمت وزارت بهداشت آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا به خبر استعفای «تام پرایس»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور در روز جمعه واکنش نشان داد و از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل انتخاب وی برای این سمت انتقاد کرد.

تام پرایس نخستین عضو کابینه دونالد ترامپ است که پس از افشای رسوایی صرف بیش از یک میلیون دلار هزینه برای استفاده از هواپیماهای نظامی در سفرهایش، از سمت خود استعفا کرده است.

نانسی پلوسی با انتقاد از تام پرایس اعلام کرد: مردم آمریکا سزاوار وزیر بهداشتی هستند که به مراقبتهای بهداشتی برای همه آمریکایی ها اعتقاد داشته باشد. تام پرایس در ابتدا هم نباید برای این سمت انتخاب می شد.

نانسی پلوسی که از مخالفان لغو قانون بهداشتی اوباما موسوم به اوباما کر است، اعلام کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که این دولت با دموکراتها برای بهبود برنامه های بهداشتی همکاری کند. این رویه باید با انتصاب یک وزیر بهداشت جدید که بتواند خرابکاری دولت را برای نابود کردن قانون مراقبت بهداشتی اوباماکر متوقف کند، آغاز شود.

تام پرایس که به دلیل رسوایی مربوط به استفاده از هواپیمای نظامی برای سفرهایش و تأمین هزینه های آنها از بودجه دولتی، مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز گذشته (جمعه) از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا استعفا کرد و دونالد ترامپ هم استعفای وی را پذیرفت.

خبر استعفای وی یک ساعت پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که تام پرایس استعفا نداده است ولی سرنوشت وی طی امروز مشخص می شود.

تام پرایس در نامه استعفای خود نوشت: «من 40 سال از عمر خود را به عنوان پزشک و یا در بخش دولتی صرف خدمت به مردم کردم. من بسیار متأسفم که حوادث اخیر باعث شد که توجه مردم از این مسئله مهم دور شود.


انتهای پیام/

پلوسی به استعفای وزیر بهداشت آمریکا واکنش نشان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار