آب آشامیدنی ناسالم، کابوسی دیگر برای پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش

سازمان ملل هشدار داد احتمالا با همه‌گیر شدن بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، شرایط پناهجویان روهنگیایی در اردوگاه‌های بنگلادش بدتر شود.

کابوسی بی سابقه در کمین آوارگان روهینگیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گوشه‌ای از بنگلادش که در چند هفته به بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان مبدل شده است، بیش از 100 خانواده تنها از یک پمپ آب برای رفع نیازهایشان استفاده می‌کنند. یکی از زنانی که حدود 2 هفته پیش به همراه خانواده 11 نفره‌اش از جنایات دولت میانمار جان سالم به در برده است، می‌گوید: «پمپ آب کار می‌کند؛ اما بوی تعفن می‌دهد و ما از آن نمی نوشیم».

سازمان ملل متحد هشدار داده است شرایط پناهجویان روهنگیایی که از میانمار گریخته اند و در اردوگاه‌های بنگلادش ساکن هستند ممکن است به یک کابوس تبدیل شود.

امدادگران می‌گویند با نبود آب پاکیزه و سرویس بهداشتی در اردوگاه‌های پناهجویان، یک فاجعه بهداشتی در کمین است. باران‌های شدید موسمی خطر شیوع بیماری‌ها را چندین برابر کرده‌اند و پزشکان میدانی از شیوع اسهال شدید در میان کودکان خبر می‌دهند. آب باران -که در منطقه جاری می‌شود و مسلماً آلودگی زیادی به همراه دارد- منبع تغذیه تعداد زیادی از آوارگان است.

پناهجویان پشت در یک کلینیک میدانی در صف‌های بسیار طولانی زیر باران می‌ایستند تا تنها پزشک آنجا آنها را معاینه کند. این پزشک می‌گوید روزانه 400 بیمار را معاینه می‌کند و کودکان به بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب آلوده مبتلا می‌شوند.

بنابر گزارش‌ها، منابع آب برای تعداد افراد حاضر در منطقه کافی نیست و آبرسانی به مردم از طریق تانکرهای آب بسیار دشوار است.

انتهای پیام/

آب آشامیدنی ناسالم موجب افزایش بیماری ها در میان پناهجویان روهینگیایی شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار