کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم منتشر مي‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از انتشار کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم.قم ، محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم اظهار کرد: در این کتاب مباحثی در زمینه مسائل اخلاقی، فلسفه اخلاق و واقع‌گرایی مطرح می‌شود. فصل اول کتاب مفاهیم و کلیات نام دارد که ساماندهی مسائل در قالب سه پرسش را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقسیمات اصلی این کتاب در زمینه واقع‌گرایی، مباحث فلسفی، واقع‌گرایی اخلاقی و معرفت اخلاقی است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم نزد اندیشمندان غربی است گفت: تفاوت‌های واقع‌گرایی اخلاقی انگلیسی و آمریکایی در این فصل مطرح می‌شود و به طور خاص به این موضوع می‌پردازد.

وی عنوان کرد: فصل سوم کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم نزد اندیشمندان مسلمان است که به طور طبیعی به اندیشه‌های شهید مطهری و علامه مصباح یزدی و بررسی دیدگاه‌های اساتید در زمینه حقایق اخلاقی می‌پردازد.

روحانی با اشاره به مباحث دیگر این کتاب گفت: در بخش‌های دیگر کتاب به پرسش‌هایی مانند اینکه «واقع‌گرایی اخلاقی به چه معنا است؟»، «معرفت اخلاقی چیست؟»، «انگیزه اخلاقی چیست؟»، «چگونه وجود حقایق اخلاقی تبیین می‌شود؟» و «ابزار کسب معرفت اخلاقی کدام است؟» پاسخ داده می‌شود.

وی یادآور شد: در زمینه واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی مباحث مختلف مطرح می‌شود ولی گروهی از فیلسوفان و متفکران وجود حقایق اخلاقی مانند خیر و خوبی را در حوزه مسائلی مطرح می‌کنند که عده‌ای آن را تنها امر و نهی الهی بر می‌شمرند. همچنین در این کتاب از معرفت و انگیزه اخلاقی به عنوان تابعی از بحث واقعیت‌گرایی اخلاقی و هستی‌شناسی اخلاق مطالبی بیان می‌شود.

چاپ دوم کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم در قالب 184 صفحه و قیمت 13 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ت

کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم منتشر می یشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار