حقیقی گفت: از آنجا که اکران‌های خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند، بر چگونگی نمایش فیلم‌ها در ایران تاثیر ندارند.

اکران بین‌المللی فیلم‌ها بر نمایش داخلی آنهاسیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما، در خصوص تأثیر اکران بین‌المللی فیلم‌ها بر اکران داخلی آنها به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تأثیر زیادی در این باره نمی‌بینم؛ چون اکران‌های خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند.

وی افزود: حضور بین‌المللی بیشتر به شناخته شدن و دیده شدن فیلم و عوامل آن کمک می‌کند؛ وگرنه اتفاق عجیب و غریبی را برای آن اثر به جا نمی‌گذارد.

وی اضافه کرد: اگر اطلاع‌رسانی کافی به مخاطبان از اکران بین‌المللی یک فیلم به خوبی انجام می‌شد، شاید اتفاقات بهتری برای اکرانش در داخل کشور رقم می‌خورد.

این تهیه‌کننده درباره همکاری تهیه‌کننده حرفه‌ای و مورد تایید با کارگردان‌های فیلم اولی اذعان داشت: با این اتفاق مسئولیت را از گردن کارگردان برداشته و به عهده تهیه‌کننده واگذار کرده‌اند که کارشان را دشوارتر می کند.

تهیه کننده «مادری» تصریح کرد: تهیه‌کننده‌ها دو دسته هستند؛ یا سرمایه‌گذارند و یا باید سرمایه فراهم کنند. در کل باید پای کار از ابتدا تا انتها بایستند و به درستی و کاملا حرفه‌ای تا انتها پیش بروند.

تهیه‌کننده «لینا» بیان کرد: البته اینکه من به عنوان تهیه کننده قرار است با کارگردان کار اولی کار کنم و تا انتها پای کار بایستم، یکسری محدودیت ها را خواهد داشت؛ چرا که اگر کارگردان طبق تعهد و مسئولیتی که دارد عمل نکند، برای کار بعدی به مشکل برمی‌خورم و از همه مهمتر از اعتبار و موقعیتم کاسته می شود و قطعا جلوی پیشرفت و فعالیت بیشتر من را خواهد گرفت.

حقیقی خاطرنشان کرد: در کل خروجی این طرح، ظهور فیلمسازان حرفه‌ای تر خواهد بود و هرکسی به خودش اجازه نمی دهد، سمت فیلمسازی بیاید و من تهیه کننده تشخیص می دهم با چه فیلمسازی کار کنم. پس اعتبارم را جایی خرج می کنم که زیر سوال نرود و موقعیت کاری ام به مخاطره نیفتد.

 

انتهای پیام/

 

اظهار نظر تهیه‌کننده سینما درباره حضور بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.