مجالس عزاداری امام حسین(ع) در الفوعه و کفریا شاهد حضور مردمی است که هیچ چیز آنان را از مشارکت در مجالس حسینی باز نمی‌دارد.

برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرهای الفوعه و کفریابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اهالی دو شهر الفوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه، در سایه محاصره تحمیل شده بر آنان از سوی گروه های مسلح تروریست، برای سومین سال پیاپی یاد عاشورا را احیا کردند.

با وجود محاصره گروه های مسلح، مجالس عزای شهادت امام حسین علیه السلام، شاهد حضور گسترده اهالی الفوعه و کفریاست که از این مجالس روحیه مقاومت و ایستادگی و پایداری را الهام می گیرند.

با آغاز ماه محرم الحرام در هر سال، حزن و اندوه و سوگواری همه بخش‌های دو شهر تحت محاصره الفوعه و کفریا را در برمی‌گیرد، به گونه ای که مساجد و حسینیه ها مملو از سوگواران و عزاداران می شود و مجالس عاشورایی صبح و شب در سوگ ابا عبدالله الحسین بر پا می شود.

مجالس امسال با حضور گسترده اهالی همراه بود و با وجود محاصره و سختی ها، هیچ چیز آنان را از مشارکت در مجالس حسینی باز نمی دارد تا سیره امام (ع) را بیاموزند، به ایشان اقتدا کنند و شعارهایی که ایشان علیه ظلم و تسلیم شدن سردادند، تکرار کنند.

اهالی الفوعه و کفریا افتخار می کنند که خاکشان به نماد ایستادگی و پایداری و مقاومت و فداکاری تبدیل شده است، به گونه ای که حتی آن را «کربلای معاصر» می خوانند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار