معاون هلال احمر استان گیلان گفت: یک شناور صیادی به همراه ۴ سرنشین در حاجی بکنده غرق شد.

غرق شدن شناور صیادی با 4 سرنشین سیاوش غلامی معاون هلال احمر استان گیلان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، گفت: شناور خدماتی صیادی گسترن در حوزه پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت اکسیر کوثر در مدت یک هفته در حال سفر دریایی به منظور سرکشی به قفس های پرورش ماهی در محدوده حاجی بکنده بوده است.

وی افزود: این شناور در حین کار بر اثر طول موج بالا و وضعیت جوی شناور غرق شد.

غلامی گفت: این شناور چهار سرنشین داشت که از وضعیت آنها هیچ خبری نیست و امداد گران بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی در حال جستجو و نجات هستند.

 

 

استاندار گیلان:دو سرنشین شناور صیادی غرق شده گیلانی بودند/ گشت‌زنی دریایی و هوایی ادامه دارد

غرق شدن شناور صیادی با 4 سرنشین/جستجو ها برای یافتن سرنشینان همچنان ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،استاندار گیلان بابیان اینکه به صورت دریایی و هم به صورت هوایی گشت‌زنی آغاز شده گفت: امیدواریم بتوانیم همکاران و خدمه‌ای که در کشتی بوده را زنده پیدا کنیم.

 مصطفی سالاری دقایقی پیش با اشاره به مراحل جستجوی شناور صیادی غرق‌شده در منطقه حاجی بکنده بندر انزلی اظهار کرد: امروز صبح حدود ساعت 10 بود که این اتفاق افتاد و همکاران ما در اداره کل بندرها و دریانوردی از همان دقایق ابتدایی با به‌کارگیری تجهیزات موجود و همکاری ستاد مدیریت بحران به دنبال شناور غرق‌شده هستند.

وی با اشاره به اعزام بالگرد و جستجوی هوایی گفت: علی‌رغم شرایط جوی نامناسب ناجیان غریق به محل اعزام‌شده‌اند که در صورت فراهم شدن شرایط به جستجوی شناور و سرنشینان احتمالی آن بپردازند.

استاندار گیلان بابیان اینکه به‌صورت دریایی و هم به‌صورت هوایی گشت زنی آغازشده افزود: امیدواریم بتوانیم همکاران و خدمه‌ای که در کشتی بوده را زنده پیدا کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه این کشتی دارای چهار سرنشین بوده که از این تعداد دو نفر گیلانی و دو سرنشین خارج از کشور بوده است افزود: ما هم اینجا آمده‌ایم که هم خدا قوت و خسته نباشید به همکاران بگوییم و هم از وضعیت آگاه شویم.

 

انتهای پیام/پ

۶ سال پیش
پیگیری میدانی استاندار گیلان در خصوص آخرین وضعیت شناور صیادی غرق شده در دریای خزر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،استاندار گیلان با حضور در شهرستان بندرانزلی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت شناور صیادی غرق شده در دریای خزر قرار گرفت و در این خصوص دستورات لازم را صادر کرد.

غرق شدن شناور صیادی با 4 سرنشین/جستجو ها برای یافتن سرنشینان همچنان ادامه دارد

استاندار گیلان در پایان این نشست و در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه اتفاق مذکور، صبح امروز و در شرایط بد جوی حاکم بر دریا رخ داد؛ خاطرنشان کرد: اداره کل مدیریت بحران استان با همکاری سازمان های ذیربط در شهرستان بندرانزلی با استفاده از تجهیزات و امکانات لازم در حال انجام عملیات تعقیب و گشت زنی در دریا هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی متاسفانه امکان استفاده از بالگرد تا این لحظه وجود نداشته است، اما به محض بهبود شرایط جوی و کاهش بارش باران، عملیات گشت هوایی توسط بالگرد صورت خواهد پذیرفت؛ ناجیان هم به محل اعزام شده اند اما متاسفانه به دلیل شرایط جوی امکان حضور در نقطه مورد نظر میسر نبود و عملیات مذکور مجددا در حال از سر گیری است.

رئیس شورای تامین استان با تشکر از اقدامات صورت گرفته خطاب به مسئولین تاکید کرد: با حساسیت کامل و بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات جهت رفع مشکل تلاش کنید؛ امیدواریم بتوانیم اخبار خوشی مبنی بر سلامت کامل هر 4 نفر خدمه سرنشین در شناور به گوش مردم برسانیم.

گفتنی است شناور خدماتی صیادی گسپرل متعلق به شرکت اکسیر کوثر است که در حوزه پرورش ماهی در قفس فعالیت می کند. شناور مذکور در حال سرکشی به قفس های پرورش ماهی، در عمق دریای خزر غرق شد و 4 نفر خدمه آن که 2 نفر اهل بندرانزلی و 2 نفر با ملیت کشور هند هستند ناپدید شده و عملیات گشت زنی برای یافتن آن ها کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/پ

۶ سال پیش
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان گشت هوایی نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تشریح مراحل جست‌وجوی شناور صیادی غرق‌شده در بندرانزلی گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان گشت هوایی نیست.

حسین چراغی دقایقی پیش با اشاره به روند مراحل جستجوی شناور صیادی غرق‌شده در منطقه حاجی بکنده بندر انزلی اظهار کرد: شناور خدماتی صیادی گسپرل در حوزه پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت ابزی اکسیر کوثر بوده متعلق به بخش خصوصی زیر نظر شیلات کار می‌کرده است.

غرق شدن شناور صیادی با 4 سرنشین/جستجو ها برای یافتن سرنشینان همچنان ادامه دارد

وی تصریح کرد: که از دو هفته پیش در دریا و در محل پروژه پرورش ماهی در قفس در محدوده حاجی بکنده مستقر و مشغول فعالیت بوده است که علیرغم هشدارهای اعلام‌شده به مالک کشتی امروز صبح به دلیل شرایط جوی غرق‌شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بابیان اینکه کشتی مذکور دارای چهار سرنشین بوده که از وضعیت آن‌ها تاکنون خبری در دست نیست افزود: طبق دستور استاندار محترم دکتر سالاری که پس از سانحه در بندر انزلی حضور یافتند و طبق برنامه‌ریزی کمیته سوانح بندر، شناور ناجی (جستجو و نجات) اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در حال انجام عملیات امداد و جستجو و نجات است.

وی بابیان اینکه گشت ساحلی هم هم‌زمان توسط نیروهای دریابانی و هلال‌احمر در حال انجام است گفت: هماهنگی‌های لازم برای انجام گشت پروازی هم انجام‌شده ولی به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان انجام گشت پروازی در حال حاضر وجود ندارد.

شناور خدماتی صیادی گسپرل در حوزه پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت اکسیر کوثر در مدت یک هفته در حال سفر دریایی به‌منظور سرکشی به قفس‌های پرورش ماهی در محدوده حاجی بکنده بوده است.

این شناور در حین کار، براثر طول‌موج بالا و وضعیت جوی شناور غرق شد.

 

انتهای پیام/پ

۶ سال پیش

انتهای پیام/ی

شناور صیادی غرق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.