الحدث: عملیات نظامی سری فرانسه در مرز عراق و سوریه فاش شد

شبکه الحدث گزارش داد کشته شدن یک نیروی چترباز فرانسوی در مرز‌های عراق و سوریه، عملیات سری این نیرو‌ها را در این منطقه بر ملا کرد.

الحدث: عملیات نظامی سری فرانسه در مرز عراق و سوریه فاش شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه الحدث گزارش داد عملیات سری نیرو‌های فرانسه در مرز‌های سوریه و عراق بعد از کشته شدن یک فرانسوی آشکار شد.

پاتریک استیگر، سخنگوی رئیس ستاد ارتش فرانسه، در مصاحبه با الحدث گفت: نیرو‌های فرانسوی هفته گذشته ۳۳ عملیات پشتیبانی توپخانه‌ای از نیرو‌های عراقی داشتند که برای پس گرفتن شهر حویجه از کنترل داعش می‌جنگند. از ماه اکتبر سال گذشته، توپخانه‌هایی را در عراق مستقر کردیم.

این در حالی است که جسد چترباز فرانسوی که روز شنبه گذشته در منطقه مرزی سوریه و عراق کشته شد به پاریس رسید.

حسین فیاض قنیبر، خبرنگار شبکه الحدث در پاریس، گفت: فرانسه تمایلی ندارد جزئیات کشته شدن یکی از چتربازان خود را در درگیری نزدیک مرز‌های عراق و سوریه فاش کند. جسد این چترباز فرانسوی بدون حضور رسانه‌ها دفن خواهد شد. از آغاز نبرد علیه داعش در سه سال گذشته، این نخستین بار است که یک نظامی فرانسوی کشته می‌شود.

استیگر فاش کرد فرانسه ۷۵۰۰ سرباز عراقی را آموزش داده است که بیشتر آن‌ها هم اکنون در خط مقدم جنگ با داعش حضور دارند. این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواستار ایجاد یک نیروی واکنش سریع اروپایی شد که وزارت دفاع فرانسه می‌گوید پاریس تمایل دارد نقش فرماندهی این نیرو‌ها را ایفا کند.

گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: نیرو‌های فرانسوی در چارچوب این عملیات، تاکنون بیش از ۷ هزار سورتی پرواز و هزار مورد بمباران داشته اند که به گفته یک منبع نظامی فرانسه باعث کشته شدن حدود ۳ هزار تروریست داعش شده است. فرانسه تاکید می‌کند این عملیات که از ۳ سال پیش در سوریه و عراق آغاز شد، فقط با هدف نابودی گروه داعش و حمایت از نیرو‌های متحد علیه این گروه نیست، بلکه هدف دیگر آن جلوگیری از رسیدن عناصر داعش به شهر‌های اروپایی است.

انتهای پیام/

عملیات نظامی سری فرانسه در مرز عراق و سوریه افشا شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار