نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : دسته های عزاداری نباید به صورت جداگانه مراسم خود را برگزار کنند؛ چراکه امروز باید شکوه عظمت ارادتمندی ما در خیابان‌ها با حضور دسته جمعی مردم به جهانیان نشان داده شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درخطبه‌های نماز جمعه افزود : هرساله زنجان، اردبیل، بم، کرمان و بسیاری از استان‌ها بسیار باشکوه و یکپارچه و بدون بدعت آوری و ریاکاری مراسم عزاداری را بجای می‌آورند، ماهم باید در این مسابقه از آنها پیشی بگیریم.

امام جمعه قزوین گفت : باید با حضور قشرهای مختلف مردم در روز تاسوعا تجمع عظیمی را در استان برگزار کرد و نماز ظهر عاشورا را با جماعت باشکوهی به صورت یکپارچه در نقاط مختلف استان به جای آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه ما معلمی چون امام حسین(ع) داریم، افزود : حضرت زینب کبری(س)، حضرت سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت علی اصغر(ع) و یاران باوفای سیدالشهدا(ع) در کربلا، معلم همه زنان و مردان تا پایان دنیا هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت : حادثه کربلا مکتب انسانی است که سیدالشهدا(ع) برای ما قرار داد و معدن آموزش تقوا محسوب می‌شود که باید درس‌های لازم را از آن بگیریم.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا دانشگاه بزرگی برای همه ماست،گفت : پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان در دانشگاه تربیتی امام حسین(ع) جزو دانشجویان قرار می‌گیرند و هرکس به اندازه ظرفیت خود درس می‌گیرد و تربیت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تشییع باشکوه پیکر پاک شهید محسن حججی و تجلیل مردمی از این شهید والامقام اشاره کرد و گفت : این شهید بزرگوار می فرماید کاری کنید که خداوند شما را دوست داشته باشد، اگر خدا عاشق شما شود، شما را به قیمت خوبی می‌خرد و می بینیم خداوند او را به عالی ترین قیمت خریداری کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد هجرت امام خمینی(ره) به فرانسه گفت: در پاریس امام افکار و عقاید انقلابی خود را در معرض جهانیان قرار داد و انقلاب ما بیشتر از گذشته نمایان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به شهادت امام سجاد(ع) در هفته جاری اشاره کرد و گفت : در این روز سالروز اسرای انقلابی هم هست، این افراد ایام اسارت را با عزت به سرکردند و زیرساخت فرهنگ آینده شدند .

خطیب نماز جمعه قزوین به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی اشاره و زحمات آنها قدر دانی کرد و گفت : نیروی انتظامی مظهر امنیت و آرامش در کشور است.

انتهای پیام/

 

تاکید امام جمعه قزوین بر برپایی با شکوه مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار