یک نشریه آمریکایی به شبیه‌سازی نبرد نظامی مستقیم احتمالی میان ایران و آمریکا پرداخته و نوشته که ایرانیان با داشتن سواحل گسترده و بخصوص جزائر سه‌گانه، بستری فوق‌العاده برای فرو آوردن بارانی از موشک‌های فلج‌کننده بر سر آمریکایی‌ها دارند.

چه اتفاقاتی در جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا روی خواهد داد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست در مقاله‌ای به بررسی میزان احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا پرداخته و سپس به راهکارهای موجود ایرانیان برای دفاع از وطن خود در صورت بروز چنین وضعیتی پرداخته است.

نویسنده در ابتدا دلیل وقعی بروز چنین نبردی را بررسی کرده و نوشته که داستان‌های کلاسیک تاریخی یونانی هم نشان می‌دهد که در موقعیت رویارویی یک قدرت در حال رشد یا یک قدرت رشدیافته، اغلب مواقع جنگ حاصل می‌شود.

وی ادامه داده: «با دیدن اوضاع فعلی یمن، سوریه و لبنان و با پیش‌بینی آنچه در بلند مدت در عراق رخ می دهد، مشخص می شود که ایران و آمریکا زمینه‌های فراوانی برای چالش دارند.»

نشنال اینترست در بررسی مقایسه‌ای نیروی نظامی ایران و آمریکا نوشته: «نیروهای ایران در صورت نزدیک شدن نیروهای متخاصم به نزدیکی مرزهای کشورشان، به راحتی شکست نمی‌خورند ... نیروهای نظامی ایران به پیشرفتگی نیروهای نظامی آمریکا نیستند ولی مطمئناً به آن سرسختی رسیده‌اند که برای پیشبرد اهداف راهبردی آمریکا در بخش بزرگی از خاورمیانه، محدودیت ایجاد کنند و این محدودیت در صورت نزدیک شدن آمریکایی‌ها به مرزهای ایران، شدیدتر می‌شود.»

در ادامه، دلائل وجود نیت تقابل میان ایرانیان و آمریکا بررسی شده و آمده: «ایرانیان هم مانند چینی‌ها اعتقاد دارند که غرب عملکرد تاریخی مهربانانه‌ای در قبال آنها نداشته است. تهران آنگونه که برخی می‌گویند، قصد ایجاد یک امپراطوری در خارومیانه را ندارد ولی مطمئناً مانند هر قدرت در حال ظهور دیگری، بر توسعه منافع و نفوذ منطقه‌ای خود متمرکز است و دفاع طبیعی از این منافع، ایران را به هژمون منطقه‌ای خاورمیانه تبدیل می‌کند. اگر به دلیل واقعی بیم دیپلمات‌های آمریکایی از آمال هسته‌ای ایران بپردازید می‌بینید که سلاح هسته‌ای هم بخشی از چالش ژئوپولیتیکی است که ایران برای آنها ایجاد می‌کند.»

نویسنده سپس این سوالی اساسی را از خود پرسیده که «آیا ایران و آمریکا بر سر برنامه‌های ایران برای نفوذ در منطقه، وارد جنگ می‌شوند؟» و در پاسخ نوشته: «من با قطعیت امید دارم که اینطور نشود. بهترین راه‌حل برای این دو کشور این است که روشی عمل‌گرایانه در پیش بگیرند و ضمن همسو کردن منافع خود در حوزه‌هایی که هدف مشترک دارند، توافق کنند که در برخی مسائل با هم اختلاف دارند و حتی در بسیاری از حوزه‌ها در خاورمیانه با هم به رقابت بپردازند.»

در اینجای مقاله، بررسی نحوه مقابله ایران با تجاوز احتمالی آمریکا بررسی شده و آمده: «ایران هم مانند بسیاری کشورهای دیگر به سمت اتخاذ راهبرد نامتقارن رفته است و روش چینی استفاده از برخی تسلیحات نمانند مین‌های دریایی، موشک‌های بالستیک و کروز، زیردریایی و حملات سایبری برای جلوگیری از تصرف زمین‌های خود توسط دشمن رفته است.»

نویسنده سپس به توضیح پیش‌فرض‌های فنی خود برای بررسی تقابل ایران و آمریکا پرداخته و نوشته: «در این تحقیق، زمان جنگ، روزی بین سال 2020 تا 2025 است و توان نظامی ایران هم با توجه به سیر پیشرفت صنایع نظامی ایران، توان نظامی آن روز در نظر گرفته شده است. آرایش نیروهای آمریکایی در منطقه هم آرایش جدی و سخت سال 2011 درنظر گرفته شده است.»

نبرد فرضی اینگونه آغاز می‌شود: «ایران به احتمال قوی با حمله‌ای متمرکز و با استفاده از سلاح‌های گوناگون، آمریکایی‌ها را غافلگیر می‌کند. آنها با استفاده از رادارهای مستقر در سواحلشان، پهپادها و قایق‌های غیرنظامی، اطلاعات اولیه را در خصوص اهدافشان جمع‌آوی می‌کند. سپس شناورهای ایرانی، در تعداد بالا به نیروی دریایی آمریکا در آبراهه‌های باریک حمله می‌کند و برای پیشگیری از عملکرد موفق ناوهای پدافندی AEGIS، آتشی سنگین از راکت و موشک بر سر شناورهای آمریکایی می‌ریزد. این کار ایرانی‌ها می‌تواند حتی تلاشی باشد برای سوق دادن شناورهای آمریکایی به سمت میادین مین دریایی.»

ادامه جنگ فرضی هم به این ترتیب به تصویر کشیده شده است:

ایرانی‌ها حتی می‌توانند موشک‌های ضدکشتی مستقر در ساحل را در شناورهای غیرنظامی سوار کنند و با شلیک آنها، حجم آتش را شدت ببخشند. در میانه این حملات، ایرانی‌ها می‌توانند جبهه جدیدی باز کنند و با استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد که در دست نائبان منطقه‌ای‌شان قرار گرفته، به پایگاه‌های دریایی و هوایی آمریکا در منطقه حمله کنند.

آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش تلاش خواهند کرد که با استفاده از سامانه‌های پدافند ضدموشک، در برابر حملات ایران بایستند ولی ایرانی‌ها برای رد شدن از این سد، ابتدا از باران موشک‌های نه‌چندان دقیق و سپس از آتش موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد برای انهدام پرنده‌های نظامی خارج از پناهگاه استفاده خواهد کرد. نائبان منطقه‌ای ایران هم می‌توانند با استفاده از خمپاره و راکت و حتی موشک‌های قفل شونده بر روی امواج راداری، رادارهای آمریکا در منطقه را نابود کنند.

ایران همزمان با پیشبرد این جنگ، می‌تواند عبور و مرور در تنگه هرمز را نیز به دلخواه خود کنترل کند. به احتمال قوی، مین‌ها نقشی پررنگ در تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز خواهند داشت. مین‌گذاری ایرانی‌ها به این صورت خواهد بود که مین‌های ساده تماسی را در تعداد بالا از روی شناورهای خود در آب رها می‌کنند و کار رها کردن مین‌های پیشرفته نیز به زیردریایی‌های ایران محول می‌شود. غرق کردن رزمناوهای آمریکا، امری است مورد علاقه ایران ولی احتمالاً هدف اولیه از مین‌گذاری، درگیر کردن آمریکایی‌ها در یک عملیات طولانی مین‌یابی همزمان با اعمال تهدید موشک‌های مستقر در ساحل علیه آمریکایی‌هاست. البته مشکل دیگر این است که کشتی های مین‌روب MCM غالباً فاقد زره قوی و سامانه‌های پدافندی موجود در رزمناوهای بزرگ است و بعید است بتواند در برابر تهدیدات موشکی دوام بیاورد.

ایرانیان می‌توانند موشک‌های ضدکشتی ساحل‌پایه خود را که در سنگرهای مستحکم و یا زیر پارچه‌های استتار قرار دارد، در طول ساحل خود و درون جزایر سه‌گانه مستقر کنند و با ایجاد تله‌های الکترونیکی گمراه‌کننده که شبیه سایت‌های موشکی بنظر می‌رسد، کار آمریکایی‌ها را برای پاتک سخت کند.

ایران بی‌شک می داند که میزان توانایی ارتش آمریکا برای تمرکز نظامی در یک منطقه، به میزان نیروی نظامی لازم در دیگر مناطق بستگی دارد و بهمین خاطر احتمال دارد که ایرانیان میدان نبرد را از نظر جغرافیایی گسترش دهند تا توجه و منابع نظامی نظامی آمریکایی‌ها را به جاهای دیگر معطوف کند. ایران می‌تواند با استفاده از توان نیروی قدس و حزب‌الله، منافع آمریکا را در جبهه‌های دیگر تهدید کند و حتی پای اسرائیل را نیز به نبرد بکشاند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

جنگ احتمالی ایران و آمریکا شبیه سازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر المهدی
۱۶:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اول کشور های اطراف را که در دوران قاجار و پهلوی جدا شدند مثل آذربایجان و بحرین و .... رو حمله کنید پس بگیرید بعد هم حمله کنید به اسرائیل اگه اسرائیل نابود بشه در واقع نصف آمریکا از بین میره ما هم قدرتمند خودمون را به هم نشون میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه جنگ نکرده در عرض سه سال ارزش پولمون 5 برابر کم شده امریکا سعی میکنه مثل عراق همه زیر ساخت ها پالایشگاه ها سد ها عسلویه و نیروگاه ها و ... رو نابود کنه روی بغداد روزی ده هزار بمب ریخت و هزاران نفر کشته شدند دعوا زد و خورده اخرش حتما یه صلحه ولی وسطش خون ریزی نابودب زیر ساخت ها و گرونی بیشتره خد نکنه جنگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه آمریکا حمله کنه درسته برای هر دو کشور مشکلاتی پیش میاد ولی پیروز ما هستیم اگه رهبر دستور بده عربستان رو یک ساعته
میگیره سپاه هم دست وپا بسته نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا سابقه ی جنگ نداره وبراش سخته مقابل ایران پیروز بشه(میترسه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا ستمگر که قدرتی پوشالی و به غیر از وعده های بی اثر هیچ چیز برای رو کردن نداره ما ملت سرافراز ابتدا شاهد نابودی اسراییل و بعد امریکا و سپس تمام قدرت های ستمگر و فاسد خواهیم بود . منظره ای زیبا که به کمک رهبر انقلاب اسلامی حضرا آیت الله خامنه ای موثر می شود .
Iran (Islamic Republic of)
منتظرم
۰۰:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
جنگ اجتناب ناپذیره بالاخره ما باید یه دلیلی داشته باشیم تا اسرائیل رو نابود کنیم چون ایران هیچ وقت شروع کننده هیچ جنگی نیست . اسرائیل باید زودتر نابود بشه تا امام زمان ظهور کنند ما از مرگ در راه اماممون نمیترسیم به این مرگ میگن شهادت و شهادت آرزوی همه ماست . به امید شنیدن صدای " انا المهدی "
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا از ایران می‌ترسه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا اگر جرعت داری حمله کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا ،آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۷
اگه جنگ بشه همون هفته اول همهوچی میشه 10برابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
امریکا بدبحته وخبیث
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۲:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز ایران گفت: ما ملت شهادتیم! بیایید، حریف این میدان برای شما ما هستیم. نیروهای مسلح ایران نمیخواهد، من حریف شما هستم، نیروی قدس حریف شماست. ما هم میگیم گل گفتی سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
به امید خدا که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ایل ما ایل عجم هاست ک یک کودک ما
جگری با جگر شیر برابر دارد
اینکه ما دست ب شمشیر رو زره ایستادیم
سبب این است ک این طائفه رهبر دارد
نه عراق ن سوریه خیالت راحت
کشور ضامن اهوست بزرگتر دارد
وای اگرررررررررر گردو غباری ب حرم بنشیند
تیخ ما شوق ب انداختن سر دارد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
.جنگ چیز خوبی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
اسرائیل هیچی نیست اقلیم نداره من با امریکا جنگ دارم بهترین اقلیم اب هوا را داره من او از صفحه روزگار باید بردارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اگر آلمان هم به جنگ بیاد و علیه بقیه کشور ها بجنگه خیلی خوب میشه.جنگ جهانی ۳ با گستردگی بیشتر از جنگ جهانی ۲ اما طرف ها همان طرف ها با یار بیشتر...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
جانم فدای رهبر ما تا اخرین لحظه ی جانمان پشتیبان انقلاب ورهبرمان هستیم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
Fg
۰۰:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
ایران من عاشقانه بهت افتخار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
Fg
۰۰:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
ایران من عاشقانه بهت افتخار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۰:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
مردم امریکا راحت طلب و از کشته شدن میترسن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران بزرگ و دوست داشتنی زیبا
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۱:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
یاشاسین ایران
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
خدا کنه امریکا وکاخش نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۰:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
اگه جنگ بشه هر دو طرف پودر میشیم فقط از خدا می خوام نرسه اون روزی که از شدت فشار های اقتصادی به خودمون بگیم جنگ بشه و زودتر بمیریم راحت شیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
بزار امریکا هر چی دوس داره چرتو پرت بگوید بجاش برسد نابودش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان اگه جنگ بشه هرکی تو درونش با خدا ربطی داره هیچ ترسی نداره چه بکشیم چه کشته بشیم چون زندگی تو اون دنیا اونم زیر چتر خدا در بهجت و ارامشی غیر قابل وصف ارام خواهیم گرفت خدایا مارو فدای خودت کن مردن غیر شهادت فکرشم آزار دهندست اما طبق روایات اخرالزمانی فعلا جنگ نمیشه بلکه تو غیر ایران درگیریهایی وحشتناک با کشته های فراوان به وجود خواهد اومد که شاید جنگ امریکا و کره ی شمالی باشه که احتمالا موجب ورود چین و ژاپن و کره ی جنوبی و شاید روسیه باشه
قضیه برجام و بدعهدی غرب توروایات اومده و گفته شده که بعد مدتی ایران هم از اون پیمان خارج خواهد شد و بعدش عرب به ایران برای پایبندی دوباره به برجام اصرار خواهد کرد و ایران نخواهد پذیرفت همزمان سفیانی در سوریه ظهور خواهد کرد که نشانه اش زلزله ای بزرگ در سوریه است در این هنگام برخی اخبار از درگیری محدود ایران با نیروی غربی تو خلیج فارس خبر می دهند که همزمان با نزدیکی سفیانی با مرز غربی ایرانه لذا فعلا جنگی با ایران صورت نخواهد گرفت اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
به قصد تمسخر این کامنت رو نوشتی؟
روایات برجام!!!!
استغفرالله ربی و اتوب الیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم هیچ جنگی رخ نده صلح و آرامش مهمترین امری س که ما به آن نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
خداوند پشتیان مردم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
مردم لکستان کرمانشاه منتظر جنگ اند امان از بی تابی مون
ما منتظر یه دستور رهبریم که برسونیم روزی رو که امریکارو با یمین مقایسه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
نه خدا کنه جنگ نشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
به نظر من با این اقتصاد که جهان رو فرا گرفته نمیشه جنگ نشه
مخصوصا این آمریکایی که دیوانه بود امروزه دیوانه تر شده و حرف حساب حالیش نمیشه باس با موشک و جنگ شاخشو بشکنیم تا واسه ما شاخ نشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
خا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
اهورا
۱۵:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
جنگ شوم است به جنگ فکر نکنید همیشه به صلح و دوستی و ازامش بیندیشید.هرچند ما ایرانیها به وطنمان عشق و تعصب داریم اما واقعیت ها را ببینیم و با احساس عقلمان را نابود نکنیم.زنده باد صلح و دوستی و عشق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کارینمیتونه بکنه خدا کنه که جنگ نشه اما اگه جنگ شد مطمئنم در ازای یک سرباز ایرانی خون چند سرباز آمریکایی ریخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۲:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
اخه ترامپ نادان تو برو فکر خودت باش ...تو برو چرت بزن ...به خدا روزی میرسه پشیمون میشی میبینم اخر این بازیاتو درسته باید این کار بشه چون روزای اخرته مطمئن باش مهدی موعود دیگه میاد بدبخت کارت ساختس قدرت ما رو دست کم نگیر موشک بارون میشی چون وعده الهی هست شما و همپیمانانت رو باید نابود کنیم که مهدی ع فرماندار جهان هستی بشه خوشم میا روزای اخرتو دارم میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
من یکی از بزرگ ترین مغازه لوازم خانگی تو گوهردشت کرج رو دارم و خدا میدونه چقدر داره گرون میشه همچی و بیشتر هم خواهد شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
دوس دارم ی جنگ بزرگ تمام هسته ای ببینم
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
داداش خودت که توی امریکایی
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۷
خدا شیطان بزرگ آمریکا را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۷
بگذارید جنگ با امریکا بشود تا حالیشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهید گمنام
۱۰:۳۰ ۰۹ تير ۱۳۹۷
یواشکی بمب های هیدروژنی و نوترونی بسازید یواشکی نیاز نیست 10000 بمب باشه همین 100 تا دونه بمب هیدروژن داشته باشیم برای دفاع مرزی و دفاع کشوری ایران کافیه بمب هیدروژن رابسازید 100 بمب هیدروژن بسازید با تمام قدرت با همه ی و جود حتی شبانه روزی که به اون 100 تا بمب هیدروژنی دست پیدا کنیم و سعی کنیم موشک های بالستیک را یواشکی و بصورت پنهانی تا برد 15000km برسانیم
Iran (Islamic Republic of)
ممدم
۰۴:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
اقا خدا نکنه جنگ شه حالا اگه شد چی میشه ایران یه موشک بزنه به یکی از کشتی های نفت کش آمریکا تسلیم میشه چون اقتصاد دنیا از تنگه هرمز رد میشه و تنگه هرمز مال ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا و اسراییل و حتی کره شمالی و روسیه در مقایسه با ایران تسلیحاتی ندارن که انقد آمریکا پررویی میکنه . تسلیحات نظامی ایران صدبرابر بیشتر و پیشرفته تر از جنگافزارهای آمریکاس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
یعنی روسیه از ایران ضعیف تره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
خیلی علی هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا و اسراییل و حتی کره شمالی و روسیه در مقایسه با ایران تسلیحاتی ندارن که انقد آمریکا پررویی میکنه . تسلیحات نظامی ایران صدبرابر بیشتر و پیشرفته تر از جنگافزارهای آمریکاس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من‌ بچه‌ کرمانشاه‌ هستم‌ الکی‌ که‌ نیس‌ ما‌ کرد‌ایم‌ ریشه‌ ما‌ سنگه‌ امریکا‌ خواست‌ بجنگه‌ فقط‌ب چه‌های‌ کرمانشاه‌ میرن‌ جلو‌ بقیه‌ فقط‌ وایسن‌ نگا‌ کنن ما کردها‌.. پاش‌ بیوفته‌ وجود امریکا رو‌ پاک میکنیم فقط‌ همین......!!؟
Germany
Hasan
۰۴:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران به انرژی هسته ای دست پیدا کرده ولی هیچ کشوری خبر نداره الان هم ده تا موشک کروز حامل کلاهک هسته ای دقیقا روی اسراییل نشونه گرفته و ده ها تا هم روی نقشه امریکا به محض شروع شدن جنگ احتمالی امریکا و اسراییلی روی نقشه وجود نخواهند داشت امریکا قدرت قدیم بود دیگه نیست الان قدرت دست ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی کاخ سفید امریکا
Germany
Hasan
۰۴:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران به انرژی هسته ای دست پیدا کرده ولی هیچ کشوری خبر نداره الان هم ده تا موشک کروز حامل کلاهک هسته ای دقیقا روی اسراییل نشونه گرفته و ده ها تا هم روی نقشه امریکا به محض شروع شدن جنگ احتمالی امریکا و اسراییلی روی نقشه وجود نخواهند داشت امریکا قدرت قدیم بود دیگه نیست الان قدرت دست ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۶:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
شما از نزدیک این موشک هارو نظاره کردی؟؟
Germany
Hasan
۰۴:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران به انرژی هسته ای دست پیدا کرده ولی هیچ کشوری خبر نداره الان هم ده تا موشک کروز حامل کلاهک هسته ای دقیقا روی اسراییل نشونه گرفته و ده ها تا هم روی نقشه امریکا به محض شروع شدن جنگ احتمالی امریکا و اسراییلی روی نقشه وجود نخواهند داشت امریکا قدرت قدیم بود دیگه نیست الان قدرت دست ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا از ایران میترسه چون به خواست خدا قدرت ایران خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
حسن جیریایی
۰۲:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا نکنه جنگ بشه درضمن دوستان احساسی نظر ندید اسراییل بالای200تا کلاهک هسته ای داره درسته اونا مارا بزنن ماهم اونا را میزنیم ولی هم ما نابود میشیم وهم اونا و دودش میره توچشم هممون خدانکنه جنگ بشه چون خیلی عقب می افتیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن جیریایی
۰۲:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا نکنه جنگ بشه درضمن دوستان احساسی نظر ندید اسراییل بالای200تا کلاهک هسته ای داره درسته اونا مارا بزنن ماهم اونا را میزنیم ولی هم ما نابود میشیم وهم اونا و دودش میره توچشم هممون خدانکنه جنگ بشه چون خیلی عقب می افتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا از ایران میترسه چون به خواست خدا قدرت ایران خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
انا
۱۶:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
امریکا هیچ عددی نیس فقط حرف اضافی میزنه ما ایرانیا برا خاک و ناموس و وطنمون میجنگیم و نمیزاریم اون بی رگ و بی بته ها صاحب خاک ما بشن خدا با ماس
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۲۱:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگ جنگ بشه امریکا رو با خاک یکسان میکنیم من ی دخترم خودم ب شخصه تا جایی ک بتونم و خدا بهم قدرت بده نابودشون میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کسی که بوق نمی زنه بیا ما اماده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا نکنه جنگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
آمریکایی ها مردن بیان جلو که ببینن چه بلایی سرشان می آریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
آمریکا باید بدون ایرانی مرد رزمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
آمریکا باید بدون ایرانی مرد رزمه
Mauritius
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
ما باید از داخل ، سیاست، اقتصاد و فرهنگ ایرانی اسلامی را قوی کنیم تا هیچ کشوری جرات تهدید و ارعاب ما را نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
نمی تونه کاری بکنه این آرزو را برای همیشه به گور خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
نمی تونه کاری بکنه این آرزو را برای همیشه به گور خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
هیچی فقط آمریکا نابود میشه
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
بسم الله الرحمن الرحیم
بیشتر از این که یک شبیه سازی باشد یک خیال پردازی است.
آمریکاییها خودشان می دانند که در کمتر از بیست دقیقه اول جنگ تمام ناوها و زیر دریایی های آنها غرق خواهد شد و تمام پایگاههای آنها در منطقه با خاک یکسان خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
امریکایی ها با این مقاله خواستن ایران را شروع کننده جنگ معرفی کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
فقط کافیه 1 بار امتحان کنه
دیگه هیچ وقت مشتری این فکر های و حتی
تخمین زدن های بی حساب نخواهند شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
آمریکافقط دادوفریادالکی میکنه ازداخل پوچ وهیچ هست واقعاراحترازونیکه فکربکنیدزمینگیرمیشود.هیچوقت متحدان ایران که دارای اتم نیزهستن هرگزاجازه نخواهنددادبه راحتی عملیات نظامی آمریکاصورت بگیرد.درضمن آمریکای بدبخت توباتلاق کره شمالی گیرافتاده وان شاالله کره شمالی جواب دندان شکنی به آمریکاونظام جنایتکارش خواهندداد.وانتقام شدیدمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
آمریکافقط دادوفریادالکی میکنه ازداخل پوچ وهیچ هست واقعاراحترازونیکه فکربکنیدزمینگیرمیشود.هیچوقت متحدان ایران که دارای اتم نیزهستن هرگزاجازه نخواهنددادبه راحتی عملیات نظامی آمریکاصورت بگیرد.درضمن آمریکای بدبخت توباتلاق کره شمالی گیرافتاده وان شاالله کره شمالی جواب دندان شکنی به آمریکاونظام جنایتکارش خواهندداد.وانتقام شدیدمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
آمریکافقط دادوفریادالکی میکنه ازداخل پوچ وهیچ هست واقعاراحترازونیکه فکربکنیدزمینگیرمیشود.هیچوقت متحدان ایران که دارای اتم نیزهستن هرگزاجازه نخواهنددادبه راحتی عملیات نظامی آمریکاصورت بگیرد.درضمن آمریکای بدبخت توباتلاق کره شمالی گیرافتاده وان شاالله کره شمالی جواب دندان شکنی به آمریکاونظام جنایتکارش خواهندداد.وانتقام شدیدمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند