مراسم بزرگداشت داکتر «نجیب الله» در مسکو

مراسم یادبود بیست و یکمین سالروز کشته شدن «داکتر نجیب الله»، رئیس جمهور اسبق افغانستان در مسکو برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت داکتر «نجیب الله» در مسکوبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغان های مقیم روسیه بیست و یکمین سالروز کشته شدن «داکتر نجیب الله»، رئیس جمهور اسبق افغانستان را در مسکو برگزار کردند.

در این محفل تعداد زیاد از سیاستمداران، کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی شرکت داشتند و روی شخصیت و نقش داکتر نجیب الله در تاریخ افغانستان و جامعه بین المللی صحبت نمودند.

این محفل با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز گردید و سپس «میر عبدالله»، عضو شورای سراسری حزب وطن و دیگر شرکت کنندگان این محفل در مورد شخصیت رهبر پیشین افغانستان صحبت کردند. 

داکتر نجیب‌الله در صبحگاه نخستین روز ورود طالبان به کابل در تاریخ ۲۷ سپتمبر ۱۹۹۶ از مرکز سازمان ملل در کابل بازداشت گردید و به‌همراه برادرش شاهپور احمدزی شکنجه و کشته شد. طالبان اجساد آن‌ها در چهارراه آریانا در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری افغانستان آویزان کردند. اجساد داکتر محمد نجیب‌الله و برادرش توسط مردم از تیرهای چراغ برق پایین آورده شد و به شهر گردیز در ولایت پکتیا منتقل گردید.

عده زیادی از افغان ها، داکتر نجیب الله را به خاطر در پیش گرفتن سیاست آشتی ملی و پیش بینی جنگهای داخلی مجاهدین می‌ستایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار