میراث فرهنگی صحبت های آتش نشانی در خصوص صادر نکردن مجوز برای نصب کپسول در بازار وکیل را خلاف واقع دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در پی انتشار خبری با عنوان " مقصر آتش سوزی در بازار وکیل میراث فرهنگی است" و همچنین در پی صحبت های رئیس آتش نشانی شیراز که "میراث فرهنگی را مسئول ایمن سازی بازار دانسته و اظهار کرده است میراث فرهنگی مجوز زدن یک میخ برای نصب کپسول آتش نشانی را نمی دهد" مطالبی برای آگاهی افکار عمومی منتشر شد.

بر این اساس، به اطلاع می رساند، در سال ۹۱ میراث فرهنگی فارس طرح ساخت کانال تاسیسات و کف سازی کف فرش و مرمت بام بازار وکیل به منظور ایمن سازی بازار و رفع آسیب های بصری در دستور کار قرار داد و علیرغم تعهد دستگاه های اجرایی مانند آتش نشانی، اداره برق و مخابرات، این اداره کل از محل اعتبارت تخصیص یافته، اقدام به ساخت کانال تاسیسات و کف سازی سنگ فرش دو راسته علاقه بندها و ترکش دوزها و چهار سوق بازار وکیل جنوبی نمود.

این گزارش حاکی است، همراهی نکردن دستگاه های اجرایی مورد اشاره و نبود اعتبار مورد نیاز باعث شد که از سال ۹۱ تا سال ۹۵ اقدام اجرایی جدید در خصوص کانال تاسیسات صورت نگیرد.

لیکن در سال ۹۵ با هماهنگی و همکاری میراث فرهنگی فارس، شهرداری و کسبه بازار تفاهم نامه ای برای اقدامات مشترک منعقد و هم اکنون با نظارت میراث فرهنگی عملیات اجرای کانال تاسیسات و کف سازی سنگ فرش بازار وکیل شمالی و در ادامه آن بازار وکیل جنوبی با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال در دست انجام است و به زودی عملیات مرمت پشت بام نیز شروع خواهد شد.

بر اساس اعلام این روابط عمومی، هماهنگی های لازم با ادارات برق، مخابرات ، آتش نشانی جهت اجرای عملیات حین انجام کار و همچنین انتقال تاسیسات مورد نیاز صورت گرفته است که در این خصوص تعدادی از تابلوهای برق نیز توسط اداره مربوطه در بخش هایی از بازار نصب و مسیرهای مورد نیاز تاسیسات نیز اجرا شده است.

اما در خصوص پيشگيری در برابر آتش سوزی در آثار و ابنيه تاريخی همچون بازار وکيل در شهری تاريخی مانند شيراز، انتظار می‌رود که سازمان آتش‌نشانی به جای رفع مسئوليت از خود، اقدامات و تجهيزات متناسب با اين گونه مجموعه‌ها را پيش‌بينی و تامين کند و با اتخاذ تدابير مديريتی لازم در اين زمينه، با اين گونه بناها مانند مجتمع‌های تجاری مدرن برخورد نکند.

لذا انتشار مطالبی مبنی بر صادر نکردن مجوز توسط میراث فرهنگی برای نصب کپسول آتش نشانی جدا تکذيب شده و خلاف واقع است.

انتهای پیام/ن

میراث فرهنگی صحبت های آتش نشانی در خصوص بازار وکیل را خلاف واقع دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.