فرمانده انتظامی استان اصفهان از كشف بيش از 14 تن انواع مواد مخدر و انهدام 93 باند و شبكه بزرگ قاچاق مواد افيونی ازسوی ماموران اين فرماندهی در مدت ابتداي سال جاری تا كنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار" مهدي معصوم بيگي" با بيان اين خبر اظهار داشت: در راستاي مقابله جدي و قاطعانه با قاچاقچيان و توزيع كنندگان مواد مخدر با تلاش هاي مجاهدانه صورت گرفته توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و ديگر واحد ها از ابتداي امسال تا كنون مقدار 14 تن و 666 كيلو و 850 گرم انواع مواد افيوني كشف شده است.

اين مقام انتظامي افزود: از اين مقدار مواد كشف شده 10تن و 263كيلو 450 گرم آن ترياك، يك تن و 199 كيلو و 110 گرم آن هروئين، 11كيلو و 660گرم شيشه، دو تن و 28 كيلو و 560 گرم حشيش، 40 كيلوگرم مرفين و يك تن و 124 كيلوو 70 گرم آن ساير مواد بودند.

سردار معصوم بيگي از انهدام 93 باند و شبكه بزرگ قاچاق مواد مخدر در اين مدت خبر داد و اظهار داشت: با كارهاي اطلاعاتي و عملياتي ويژه صورت گرفته 192 نفر قاچاقچي كه همگي آن ها غير بومي بودند دستگير، 15 قبضه اسلحه جنگي  كشف ، 422 دستگاه خودروي سبك و سنگين و 65 دستگاه موتورسيكلت نيز توقيف شد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطر نشان كرد: اغلب اين باندها از خودروهاي سبك و تيزرو براي انتقال مواد مخدر استفاده مي كردند و مقصد بيشتر محموله هاي آنان به سمت تهران و استان هاي شمالي بود كه با تيزهوشي و اشرافيت بالاي ماموران در عملي كردن نقشه خود ناكام شدند.

اين مقام ارشد انتظامي استان به توفيقات يگان تكاوري و اكيپ گشت كويري عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر در اين مدت اشاره كرد و بيان داشت: مقدار يك تن و 960كيلو و 770 گرم از مواد كشف شده با اجراي طرح هاي كنترل مبادي ورودي و راه هاي فرعي و خاكي در كويربه دست آمده است.

فرمانده انتظامي استان، رويكرد پليس استان را كاهش تقاضا براي مصرف مواد مخدر عنوان كرد و اظهار داشت: در اين رابطه طي شش ماهه امسال تعداد يك هزار و 382 طرح پاكسازي نقاط آلوده و طرح مقابله با خرده فروشان و دستگيري معتادان متجاهر در سطح استان اجرا و افراد توزيع كننده، نگهدارنده، حمل كننده و معتادان متجاهر دستگير و به مراجع قانوني تحويل شدند.

وي با تقدير از همكاري و هماهنگي خوب دستگاه قضايي استان براي برخورد قاطعانه با توزيع كنندگان مواد مخدر گفت: يكي از طرح هاي خوبي كه با همكاري دستگاه قضايي استان عملياتي شده طرح پلمپ منازلي است كه به محل هاي فروش مواد تبديل شده بودند كه در اين زمينه با تلاش هاي صورت گرفته تعداد 9 منزل در سطح شهرستان اصفهان پلمپ شد كه اين طرح توانسته در جلوگيري از فعاليت مجدد خرده فروشان در اين منازل بسيار موثر باشد.

سردار معصوم بيگي با بيان اينكه 5/2 درصد از كل دستگيرشدگان توسط شدن در عمليات هاي پليس مبارزه با مواد مخدر را زنان تشكيل مي دهند ،رشد نرخ اعتياد زنان را نگران كننده عنوان كرد.

اين مقام انتظامي از راه اندازي گروه ضربت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در پليس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: واحدهاي گشت اين يگان در هر منطقه به گشت زني هاي هدفمند پرداخته و نسبت به پاکسازی و سالم سازی محیط های عمومی از مظاهر علنی توزیع و مصرف مواد مخدر و روانگردان ها اقدام خواهند كرد.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه مشاركت و همراهي مردم باعث موفقيت ما در تمام ماموريت ها شده گفت: از شهروندان انتظار داريم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك و يا مشاهدات خود در خصوص حمل ، توزيع و خريد و فروش مواد افيوني در محله خود  را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع رساني كنند تا اقدامات بعدي از سوي ماموران انجام گيرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار