استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) در طول عمر سراسر مجاهدت خود هرگز از غیر خدا نترسید و هرگز از راه حق منحرف نشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری  امروز در اجتماع پرشور عزاداران حسینی شاهین شهر اظهار کرد: خداوند متعال کسانی را برای امت اسلامی الگو قرار میدهد که در راه حق استقامت کردندT مقدمه استقامت آن hست که مؤمن حق را درست تشخیص دهد، مسیر حق را درست بشناسد و در مسیر حق استقامت بورزد.

وی افزود: امام حسین(ع) برای مسلمانان الگوست و برای احیای حق به شهادت رسید، در صدر اسلام هم سمیه و یاسر نخستین شهدای اسلام، برای مسلمانان الگو شدند و در مسیر حق استقامت کردند و در ادامه عمار یاسر، مالک اشتر، ابوذر غفاری و محمد بن ابی بکر هم از الگوهای مسلمانان هستند چرا که در راه خدا پایداری کردند و به شهادت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام خمینی(ره) در طول عمر سراسر مجاهدت خود هرگز از غیر خدا نترسید و هرگز از راه حق منحرف نشد، این شخصیت جهانی به اذن پروردگار برای ملل اسلامی الگوی شجاعت، حق طلبی، ایستادگی در برابر ظالمان و حامی مظلومان شده است.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره شهید «محسن حججی» مبنی بر این که این شهید والامقام برای جوانان مسلمان عالم الگو شده است چرا که در راه دفاع از حریم ولایت استقامت کرد، اشاره و بیان کرد: جلادان داعش سر شهید حججی را همچون سر حضرت سید الشهدا از بدن جدا کردند، دستانش را همچون دستان حضرت اباالفضل بریدند و بدنش را همچون بدن حضرت علی اکبر تکه تکه کردند، اما این شهید استقامت کرد تا حریم اهل بیت از گزند اشقیای زمانه مصون بماند.

ماندگاری اظهار داشت: خداوند به این شهید آنچنان عزت داد که مراسم تشییع میلیونی پیکر مطهر او مصادف با سالروز  شهادت حضرت علی اصغر(ع) شد، یزیدیان زمانه ما یک شهید حججی را از ما گرفتند اما میلیون‌ها شهید حججی از او الگو گرفتند، خداوند هرکه را در راه او استقامت کند برای امت اسلامی  و غیر مسلمانان الگو قرار می‌دهد و از سوی دیگر هر کسی را هم که در مسیر حق اهل استقامت نباشد آبرویش را می‌برد.

وی تصریح کرد: مسیر حقی که پروردگار خواهان آن است، مسیری است که از پیروی ولایت می‌گذرد، همچنانکه رسول اکرم(ص) می‌فرماید «حق با علی و علی با حق است» یعنی هر که با علی باشد در مسیر حق است و هرکه در مقابل او بایستد در مسیر غیر حق قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از انحرافات جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: برخی پاره‌ای از گناهان را دیگر گناه نمی‌دانند، جوانانی که گردنبند طلا به گردن می‌آویزند و یا دخترانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند  از این دسته هستند و برخی از خطیبان هم برای اینکه توجه مردم را جلب کنند می‌گویند بیرون زدن مو سر خانم‌ها اشکالی ندارد!

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی به خاطر اینکه در مسیر رسیدن به هدف خود، پارتی ندارند از پارتی بازی برای دیگران بدشان می‌آید، در حالی که انسان مؤمن در همه حال باید با اصل پارتی بازی مخالف باشد، اگر همه مسؤولان پای حق بایستند و استقامت کنند جامعه اسلامی ایران گلستان می‌شود اما برخی در مسیر غلط بازی‌های سیاسی افتاده‌اند و پای روی حق می‌گذارند.

 

انتهای پیام/م

 

یک شهید حججی از ما گرفتند اما میلیون‌ها حججی او را الگو قرار دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.