معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۹ درصد مرگ و میر‌ها در فارس به علت ابتلا به بیماری دیابت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست سیاست گذاری حوزه‌ سلامت در زمینه‌ بیماری دیابت در شیراز از این بیماری به عنوان سونامی قرن نام برد و گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، 80درصد علت های مرگ و میر به بیماری های غیرواگیر مانند قلبی عروقی، دیابت، مزمن ریوی، سرطان ها و سوانح ترافیکی، اختصاص دارد که از این میزان، 9درصد مرگ و میر مربوط به دیابت است و رشد روزافزونی در دنیا، کشور و استان فارس دارد.

نبوی زاده مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این بیماری همه‌ ارگان‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ۲۵ درصد نارسایی‌های کلیه و ۳۵ درصد قطع عضو‌ها ناشی از ابتلا به بیماری دیابت است.

ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وجود بیش از ۲۰۰ هزار دیابتی درگروه سنی بالای ۳۰ سال دراستان فارس خبرداد و گفت: این آمار بهانه‌ای شد تا پارسال سند پیشگیری و کنترل بیماری دیابت در استان تدوین شود.

مهدوی معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این همایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در این زمینه خوب ارزیابی کرد و گفت: مشارکت سازمان‌های مختلف در استان قابل تقدیر است.

براساس پیش بینی‌ها با تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استفاده بیش از حد ازفست فود‌ها و تغذیه با غذاهای پرکالری در آینده‌ نزدیک ،بیماری ۵۰ درصد جامعه به این بیماری مبتلا خواهند شد.
انتهای پیام/ر

 ۹ درصد مرگ و میر مربوط به دیابت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.