به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صادقلو ظهر امروز در مراسم ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران از کریدور ریلی اینچهبرون اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب ورود این قطار به ایران است که سبب شکوفا شدن کریدور شمال، جنوب شد و باید این رونق، با راهندازی، پایداری، ایجاد خط عریض و ... انجام شود تا رونق ترانزیتی در حوزه ریلی شکل گیرد و تبدیل به ارزش افزوده شود.
وی افزود: در آغاز دولت آقای روحانی، ۲۶ درصد از مسیر راهآهن اینچهبرون با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان باقیمانده بود که در این دولت هزینه شد و به بهرهبرداری رسید.
استاندار گلستان افزود: همچنین مسیر ریلی که از ابتدا بنیانگذاری شده و عوض نشده بود از مسیر قرهتپه به طرف گرگان به طول ۱۸ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ هزینه شد.
صادقلو تصریح کرد: طرح تغییر از قرهتپه به بندرگز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ کلنگزنی و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
استاندار گلستان یادآور شد: باید بهرهوری از حملونقل ریلی به ۳۰ میلیون تن برسد و در افق ۳،۴ ساله به ۱۰ میلیون تن برسد و طلیعه خوبی است تا این کریدور ریلی تبدیل به ارزش افزوده شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: مهمترین کلید واژه در این کریدور این است که باید در حوزه راهآهن پایداری این اتفاق صورت گیرد و در یک اندام جامع حرکت کند,، زیرا اگر این موضوع به صورت پایدار صورت نگیرد سبب سرخوردگی بیشتر خواهد شد و یکی از تعصبات ما باید پایداری این مسئله باشد.
صادقلو گفت: عامل پایداری در این کریدور، ایجاد یک سری معافیتها و تسریع و تسهیل در ایجاد این معافیتها خواهد بود که سبب تشویق تکرار در این کریدور خواهد بود.
استاندار گلستان اظهار کرد: به نظر میرسد برای پایداری در این امر، باید کارگروهی شکل گیرد تا بتوانیم در این کارگروه به افقهای مورد نظر برسیم و تحول اقتصادی در منطقه و استان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/