صیادان مازندرانی چهار هزار و ۷۴۱ تن ماهی کیلکا را شش ماه نخست امسال صید و روانه بازار کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران گفت: ماهی کیلکا یکی از مهمترین انواع ماهی‌های اختصاصی دریای خزر بوده که با توجه به جثه بسیار کوچک و دارا بودن پروتئین، ویتامین و کلسیم، نسبت به گوشت قرمز مزیت و برتری بیشتری دارد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴ فروند شناور کیلکا گیر در مازندران فعالیت دارند، افزود: شش ماهه نخست امسال، صیادان کیلکا گیر چهار هزار و ۷۴۱ تن ماهی کیلکا از دریا صید کردند که سرانه صید هر شناور ۱۰۸ تن بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال قبل یک درصد افزایش داشته است.


مدیرکل شیلات مازندران میزان مصرف انسانی ماهی کیلکا در این استان را شانزده هزار و ۵۰۰ تن در این مدت دانست و بر تبدیل بقیه ماهی‌های صید شده به پودر برای تحویل به کارخانجات و صنایع شیلاتی تاکید کرد.


حسینعلی رستمی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده در این مدت را پنج میلیارد ۲۱۵ میلیون تومان برشمرد و افزود: شرکت‌های تعاونی صیادی کیلکا مازندران به صورت خودجوش برای حفظ ذخایر و توسعه پایدار صید و صیادی امسال به دلیل تخم ریزی ماهیان به مدت سه ماه و نیم از صید ماهی در دریا خوداری کردند.


انتهای پیام/ع


صید بیش از چهار هزار تن ماهی کیلکا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.