مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در ۱۰ امامزاده شاخص و ۳۵ هیات و بقعه متبرکه این استان خبرداد.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت الاسلام مصطفی نوروزی گفت: در راستای نیت واقفان خیراندیش و میزبانی عزاداران حسینی در ایام محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.

وی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی هر سال از اول محرم تا اربعین حسینی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امازاده های شاخص برگزار می شود.

وی عنوان کرد: به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی در ۳۵ هیات و مکان متبرکه و ۱۰ امامزاده شاخص استان سوگواره بصیرت عاشورایی در حال برگزاری است.

وی اظهارداشت: سوگواره بصیرت عاشورایی در امازادگان هاجر خاتون و پیر محمد در سنندج، امامزادگان هاجر و سارا، سید جلال الدین، ابراهیم و اسماعیل و امامزاده پیربابا در شهرستان قروه و همچنین امامزادگان عقیل و پیرتاج و آرامگاه فاضل گروس بیجار در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی را از دیگر برنامه های این سوگواره خواند و بیان کرد: جمعه اول ماه محرم در بقاع متبرکه و حسینیه های بیجار، قروه، سنندج و کامیاران برگزار شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این سوگواره همایش لبیک یا حسین، رهروان زینبی، احلی من العسل و برگزاری نماز ظهر عاشورا با حضور مبلغان بومی و اعزامی به این بقاع متبرکه و همچنین مناطق محروم است.

حجت الاسلام نوروزی گفت: اجرای نیت واقفان خیر اندیش در زمینه سوگواره امام حسین (ع) از اولویت های این اداره کل در ایام ماه  محرم الحرام است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲ موقوفه با نیت روضه خوانی، اطعام عزاداران و تعزیه خوانی برای امام حسین(ع) در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/م

برگزاری ۳۵ هیات و مکان متبرکه و ۱۰ امامزاده شاخص استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.