معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان ازمسابقه کتابخوانی رسم‌الخط‌ کربلا با موضوع بیان فضائل و عظمت امام حسین(ع) و کربلا در همدان خبرداد.

رسم‌الخط ‌کربلا در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام سید حسن رضوی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان به برنامه‌های این نهاد در ماه‌های محرم و صفراشاره کرد و افزود: در دهه محرم در 60 بقعه متبرکه برنامه‌های مختلف مذهبی مانند اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی و غیره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: درایام عزاداری سرور و سالار شهیدان 45 مبلغ از حوزه علمیه قم و 55 مبلغ همدانی نیز در سطح استان و بقاع متبرکه امر تبلیغ و سخنرانی را برعهده دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: علاوه بر برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و همایش احلی من العسل، در امامزادگان شاخص 8 شهرستان نیز برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما برنامه‌های خود را با شعار اصلی کرامت ما شهادت ما است آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 150 موقوفه با نیت روضه‌خوانی، تعزیه‌داری، عزاداری، رسیدگی به زوار اباعبدالله(ع) و غیره در ماه محرم فعال هستند یاد آورشد: از محل این موقافات 600 میلیون تومان جمع آوری شده که متناسب با نیات واقفین در این عرصه هزینه می‌شود.
رضوی به مسابقه کتاخوابخوانی رسم الخط کربلا اشاره کرد وافزود: این کتابچه پیرامون فضائل و عظمت امام حسین(ع) و کربلا در 5 هزار نسخه تهیه شده و در ایام محرم در بقاع متبرکه موجود در سطح استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نتایج این مسابقه22 آبان‌ماه روی خروجی سایت این اداره‌کل قرار می‌گیرد تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه فرصت دارند تا 20آبان ماه امسال کتاب را مطالعه کرده و پاسخ صحیح سوالات را برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام/ج

برگزاری مسابقه رسم الخط کربلا در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.