رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در استان و شهر تأکید کرد.

ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در استان و شهر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا در سال دوم دوره پنجم به ریاست حسین قراباغی، با حضور اعضاء و کمیته‌های مرتبط در شورای شهر همدان برگزار شد.

حسین قراباغی ضمن بیان سیاست‌ها و راهبردهای حوزه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری گفت: مطالعه و برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز مشترک رفاهی، تاریخی و گردشگری و سرمایه‌گذاری جزء برنامه‌های این کمیسیون است.

وی در بحث اقتصادی خواستار رابطه بین مؤلفه‌های اقتصادی و وظایف شهرداری شد وگفت: سرمایه‌گذاری شهرداری و مباحث مالی و حقوقی مرتبط با آن در سایر مجموعه‌ها باید شفاف و به روز رسانی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا خواستار استفاده از ظرفیت سفیران همدانی الاصل در کشورهای دیگر شد و گفت: تشکیل تیم‌های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید اراده‌ای ایجاد شود تا زمان ماندگاری گردشگر در شهر همدان افزایش یابد.

قراباغی بر ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه‌گذار در استان و شهر تأکید کرد و یادآورشد: شورای شهر و شهرداری همدان از سرمایه‌گذاران بویژه در حوزه گردشگری حمایت می‌کنند و در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مصوبه رایگان شدن پروانه ساختمانی هتل‌ها اشاره کرد.

وی به استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای موجود در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در بحث گردشگری کمبودهایی داشته و داریم بر این اساس باید از مباحث علمی از تجارب افراد در این حوزه بهره گرفت که در این راستا در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه باید تعامل سازنده‌ای بین ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با گردشگری باشد، اظهار کرد: لازم است با تعامل سازنده و به روز با ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط از ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه مرتبط با مدیریت شهری بهره برداری اساسی شود و با همدلی و همکاری هم، از داشته‌ها و ظرفیت‌های خود برای رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم و این منوط به حرکت جهادی و منسجم است.

قراباغی بر تشکیل اتاق فکر با حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری تأکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و ابزار مورد نیاز برای رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری ضرورتی است که همگان باید در این زمینه وارد شوند.

حسین قراباغی در بحث گردشگری اهمیت نورپردازی و رنگ آمیزی منظر شهری را به عنوان یک مطالبه اجتماعی گردشگری و وسیله‌ای جهت حفاظت از اماکن تاریخی مطرح و اظهار کرد: توجه به ورودی‌های سه گانه شهر در جذب و ماندگاری گردشگر بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در ادامه، مواردی پیرامون ایجاد منطقه ویژه گردشگری، ترویج اراده گردشگرپذیری، برگزاری جشنواره‌های فصلی و تشکیل اتاق فکر به صورت ماهیانه و انعکاس اخبار همدان در فضای رسانه ای، مجازی و بین المللی برای شناساندن ظرفیت‌های کهن شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن مطرح شد. یادآوری می‌شود مسؤولیت کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری پیش‌تر با مریم روانبخش بود که در سال دوم فعالیت دوره پنجم شورا بر عهده حسین قراباغی واگذار شد.

انتهای پیام/د.ا

ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در استان و شهر همدان

برچسب ها: سرمایه‌گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.