رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت:بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم در مناطق محروم استان فارس برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرخ بهارلویی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم در منطقه محروم مزایجان شهرستان بوانات برپا می‌شود، گفت: این بیمارستان از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه با حضور یک کادر ۱۲۰ نفره پزشکی به ساکنان مناطق محروم استان فارس خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می‌کند.

وی افزود: کادر پزشکی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم از ۵۸ پزشک متخصص و فوق تخصص، پزشکان عمومی و ۵۲ نفر کادر پیراپزشکی شامل پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، روانشناس و ... تشکیل شده است.

بهارلویی با بیان اینکه برپایی بیمارستان صحرایی اوج خدمت‌رسانی پزشکان جهادی به مناطق محروم است، ادامه داد: هم اکنون سازه‌های سیار این بیمارستان صحرایی در حال انتقال به منطقه مزایجان است و غربالگری بیماران نیز از ده روز قبل از برپایی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم آغاز شده است.

وی اظهار داشت: غربالگری بیماران ثبت شده در سامانه سیب شبکه بهداشت بوانات و سایر ساکنان منطقه محروم مزایجان برای دریافت نوبت ویزیت در بیمارستان صحرایی هم اکنون در حال انجام است.

بهارلویی بیان کرد: تمام تخصص‌ها از جمله متخصص داخلی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص طب اورژانس، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان، متخصص کلیه و مجاری ادرار، جراح عمومی، متخصص چشم، دندانپزشک و سایر تخصص‌های مورد نیاز پزشکی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر از ساکنان منطقه محروم مزیایجان از خدمات رایگان بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم بهره‌مند می‌شوند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر ساکنان منطقه محروم مزایجان، اهالی مناطق همجوار بوانات و سایر استان‌ها نیز از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی فارس پارسال همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین ۱۱ درمانگاه پزشکی در کربلا داشت، افزود: کادر ۲۷۶ نفره بسیج پزشکی به بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زائران اربعین خدمات پزشکی به ارزش سی میلیارد ریال ارائه کرد و امسال نیز علاوه بر خدمت‌رسانی در موکب احمد بن موسی (ع)، هفت درمانگاه نیز در کربلا دارد.
انتهای پیام/ر

برپایی بیمارستان صحرایی در بوانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار