پایگاه آماری «استاتیستا» فهرست کشورهایی که بیشترین درخواست حذف حساب کاربری را به توئیتر داده‌اند، منتشر کرده است.

به گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز؛ طی سال های اخیر، شبکه اجتماعی توئیتر به یک خروجی مهم برای بحث های سیاسی و انتقاد از سیاست های دولت های مختلف جهان تبدیل شده است. این شبکه اجتماعی در سازماندهی اعتراضات ضددولتی همواره موفق بوده و بسیاری از سران جهان را به لبه پرتگاه سقوط سیاسی کشانده است.

این شبکه اجتماعی در گزارش اخیر خود فهرست کشورهایی را منتشر کرده که بیشترین درخواست سانسور محتوا را به توئیتر داده‌اند تا از این طریق شرایط سیاسی داخلی را کنترل کنند.

بر این اساس، از تاریخ یک ژانویه تا 30 ژوئن سال جاری میلادی، مقامات ترکیه بیشترین کنترل محتوا در توئیتر را داشته اند و حداقل 2000 درخواست را حذف کردند. پس از شکست کودتای 15 ژوئیه در ترکیه، مقامات این کشور تلاش کردند با کنترل شبکه های اجتماعی عوامل مرتبط با کودتا را شناسایی و از وقوع تحرکات سیاسی ضد دولتی جلوگیری کنند.

کشور روسیه از دیگر کشورهایی که درخواست حذف حساب کاربری را ارائه کرده است. با این حال، این کشور در جایگاه اول پیام های بازنشر شده ضددولتی قرار دارد.

در گزارش سالانه توئیتر آمده است: در شش ماه نخست سال 2017 میلادی 90 درصد از درخواست های حذف حساب کاربری از کشورهای ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان بوده است.

پایگاه آماری استاتیستا فهرست کشورهایی که بیشترین درخواست حذف حساب کاربری را به توئیتر داده اند، منتشر کرده است.

کدام کشورها بیشترین درخواست حذف حساب کاربری را به توئیتر داده اند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار