بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مکان های دولتی و خصوصی مکلف به ایجاد فضای سبز هستند/ درختان کهنسال و آسیب‌دیده پایتخت باید تقویت شوند

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و غیره مکلف هستند که فضای سبز داشته باشند، یعنی درصدی از مساحت محل خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

مکان های دولتی مکلف به ایجاد فضای سبز هستند/ درختان کهنسال بیمارستانی در تهران باید تقویت شوندمحمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وجود درختان کهنسال در برخی مکان‌های دولتی و خصوصی و قطع این درختان توسط این سازمان‌ها، اظهار داشت: براساس قانون تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و غیره مکلف هستند که فضای سبز داشته باشند، یعنی درصدی از مساحت محل خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 15 قانون هوای پاک تمامی شهرک‌ها، مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی تازه تأسیس شده مکلفند برحسب اقلیم، حداقل 10 درصد از فضای تعیین شده جهت احداث واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند.

بازگیر با بیان اینکه در گذشته 25 درصد از فضای تعیین شده برای احداث واحدها و اماکن تولیدی و غیره به ایجاد فضای سبز تخصیص داده می‌شد، گفت: بهره برداری از واحدهای مذکور منوط به رعایت این ماده و تأیید آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و در گذشته طبق ماده 19 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، این میزان 10 درصد بود اما در برنامه پنج ساله توسعه گفته شده که اگر واحدی، زمینی را از دولت تحویل گیرد یا زمین ملی باشد، 25 درصد مساحت زمین را باید به فضای سبز اختصاص دهد.

لزوم حفظ و نگهداری از درختان کهنسال شهر

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ درختان کهنسال کوشا باشیم، تصریح کرد: درختان از آب، خاک و منابع موجود در محیط حفاظت می‌کنند و ظرفیتی دارند و باید به جای قطع درختان به فکر چاره و راهکاری برای حفظ‌شان باشیم.

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به قطع درختان کهنسال توسط برخی از سودجویان، گفت: نباید درختان کهنسال و آسیب دیده را قطع کنیم، بلکه باید آن‌ها را تقویت و حفظ کنیم. راهکارهای بسیاری برای تقویت و حفاظت از درختان کهنسال وجود دارد و ما با قطع درختان در هیچ واحدی موافق نیستیم و اگر هم موردی در رابطه با قطع درخت در واحدی به ما گزارش شود، حتما با آن برخورد جدی می‌کنیم.

بازگیر در پایان تصریح کرد: برای حل آسیب دیدگی درختان کهنسال و همچنین حفظ و نگهداری از آن‌ها می‌توان به متخصصان این حوزه از جمله باغبانان و کارشناسان منابع طبیعی مراجعه کرد تا با استفاده از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌ها از درختان به عنوان منبع اصلی هوای سالم محافظت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار