یک گروه حامی مهاجران، کلاس‌های آموزش زبان فارسی و دری را برای شهروندان سوئدی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، گروه «جوانان در سوئد» کلاس‌های آموزش زبان فارسی و دری را برای شهروندان سوئدی برگزار کرده است. دلیل برگزاری این کلاس‌ها، تسریع ادغام مهاجران از خاورمیانه به این کشور است. این تلاش‌ها در حالی صورت گرفته است که دولت سوئد برنامه بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

در روز 27 سپتامبر، گروه جوانان در سوئد کارگاهی را به زبان فارسی و دری برگزار خواهد کرد که به گفته مسئولان آن، به عنوان بخشی از پروژه ادغام مهاجران در جامعه سوئد انجام خواهد شد. مخاطبان این کارگاه، شهروندان سوئدی هستند.

گروه جوانان در سوئد این کلاس را به منظور کسب «آشنایی اولیه با این زبان‌ها» برگزار می‌کند. این گروه همچنین اعلام کرده است آموزش زبان‌های خارجی به شهروندان سوئدی، «برای افرادی که در تلاش برای دستیابی به موفقیت در جوامع جدید هستند، حائز اهمیت است.»

این گروه در دعوتنامه این کارگاه نوشت: «ما تلاش می‌کنیم جوانان افغان بتوانند در این کشور باقی بمانند و به عضوی از این جامعه تبدیل شوند. به همین دلیل، شهروندان سوئدی باید مسئولیت عضویت در این جامعه را نیز بپذیرند. یادگیری زبان جدید نه تنها مانع ارتباط نمی‌شود، بلکه یک ابزار است. ما از یکدیگر می‌آموزیم.»

در ماه سپتامبر، نخست وزیر سوئد و وزیر مهاجرت این کشور تایید کردند مهاجرانی که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده است باید به کشورهای خود بازگردند.

نخست وزیر سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حق پناهندگی باید حفظ شود. سوئد باید مهاجرت قانونمند داشته باشد. نقش دولت برای تسریع روند بازگرداندن پناهجویان به کشورهایشان ادامه خواهد یافت و زمان بررسی پرونده‌های آن‌ها کوتاه خواهد شد.»

در اوایل سال جاری میلادی، مشخص شد 83 درصد از مهاجران موسوم به «کودکان پناهجوی بی‌سرپرست» در واقع بزرگسالانی بوده اند که سن خود را عمدا اشتباه اعلام کرده بودند. در بحبوحه بحران مهاجران در سال 2015، سوئد بیش از 35 هزار کودک بی‌سرپرست را پذیرفت که شمار بسیاری از آن‌ها افغان بوده اند. در حال حاضر، سوئد مشغول اخراج 23 هزار شهروند افغان است که به عنوان «کودکان پناهجوی بی‌سرپرست» ثبت شده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، در سال 2016 نزدیک به 35 هزار شهروند متولد افغانستان در سوئد حضور داشته اند. جمعیت سوئد به 10 میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار