عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیسیون ما باید از نزدیک عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور را ارزیابی کند و نتایج را با گزارش‌های وزارت خارجه انطباق دهد.

سمجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه کمیسیون متبوع خود برای بازدید از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو ماموریت مهم و حیاتی دارد.

وی ادامه داد: کمیسیون ما در بعد امنیتی مرتبط با برخی دستگاه‌ها چون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات است و در بعد سیاست خارجی با وزارت خارجه در ارتباط است و باید بر عملکرد این نهادها نظارت داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه دیدگاه ما نسبت به وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور این است که در برخی شرایط عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند و در برخی مواقع نقاط ضعف بارزی داشتند، تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این است که بر عملکرد وزارت خارجه و سفارت‌های ایران در خارج از کشور نظارت کند و ببیند که کارشان را به درستی انجام می‌دهند یا خیر.

ذوالنور با اشاره به اینکه وزارت خارجه معمولا گزارش عملکرد سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور را به ما ارائه می‌دهد، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید از نزدیک عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور را ارزیابی کند تا مشخص شود آنچه وزارت خارجه گزارش می‌دهد با آنچه در واقعیت وجود دارد انطباق دارد یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه قرار بود در تابستان بنده به همراه جمعی از دوستان برای سرکشی از سفارتخانه‌ها به هلند و بلژیک برویم، خاطر نشان کرد: به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس و تعهدات نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان این سفرها انجام نشد و احتمالا در ماه جاری این سفرها را در دستور کار داشته باشیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار