مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوان عاشورایی در بقاع متبرکه استان خبر داد.

همایش «احلی من العسل» در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان صبح چهارشنبه در حاشیه همایش «احلی من العسل» اظهار داشت: عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش داد. این سخن منسوب به حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) است که در شب عاشورا در پاسخ عموی بزرگوارش امام حسین (ع) که از او پرسید «مرگ نزد تو چگونه است؟» عرض کرد «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است».

محمدیان با اشاره به برگزاری این همایش در بقاع شاخص استان بوشهر، اضافه کرد: آشنایی جوانان با واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و تبیین رسالت حضرت زینب (س) از اهداف برگزاری این همایش بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به تلاش دشمنان برای اسلام‌ستیزی، بیان کرد: یکی از راهکار‌های مهم مقابله با دسیسه‌های دشمنان ترویج فرهنگ عاشورایی است. سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان پسر مقاطع مختلف تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار شد. اجرای گفتمان‌های دین‌مداری و بهره‌برداری از آموزه‌های دینی و تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان به امور دینی و انقلاب‌گرایی از دیگر اهداف مورد نظر است.

انتهای پیام /پ

همایش «احلی من العسل» در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.