مدیر جهاد کشاورزی درمیان از توزیع 25 تن سرشاخه نیشکر برای اولین بار در سطح شهرستان خبر داد.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه قیمت هرکیلو سر شاخه نیشکر 2 هزار 600 ریال است،گفت:با توجه به اینکه اولین مرحله توزیع در سطح شهرستان است نیاز تمامی دامداران تأمین نخواهد شد.

وی افزود:این توزیع میان دامداران دارای دام سنگین خواهد بود و در جهت کاهش هزینه های تولید و جایگزین برای خوراک خشبی دام(کاه) توزیع شده است .

ضیائیان احمدی با بیان اینکه سرشاخه نیشکر در حال حاضر به شهرستان رسیده و میان دامداران عمده توزیع شده است،گفت:سرشاخه نیشکر دارای ارزش غذایی مناسبی بوده به نحوی که پروتئین خام و انرژی زایی آن نسبت به کاه غلات بالاتر است و می توان آن را در ردیف علوفه های متوسط دسته بندی کرد و همچنین توزیع سرشاخه نیشکرها در جهت کاهش هزینه های تولید و جایگزین برای خوراک خشبی دام(کاه) است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود:یکی از مشکلات اساسی دامداران قیمت بالای نهاده های دامی است که در این راستا و در جهت کاهش هزینه های تولید،مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به توزیع سبوس یارانه ای میان دامداران شهرستان اقدام نموده است که در سال جاری 148 تن سبوس در سطح شهرستان میان دامداران توزیع شده است.

 انتهای پیام/غ

توزیع 148 تن سبوس یارانه ای میان دامداران در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.