ژان ایو لو دریان از حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی انتقاد کرد و خواستار تشدید فشارهار بر پیونگ‌یانگ برای حاضر شدن در پای میز مذاکره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز چهارشنبه اعلام کرد حملات لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه کره شمالی شاید بهترین شیوه برای مدیریت بحران هسته‌ای نباشد.

او امروز با بیان این مطلب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ب‌اف‌ام» گفت: «شیوه ترامپ بر ضد کره شمالی احتمالا بهترین شیوه نیست، ولی در عین حال ما نباید مسئولیت‌هایی را که بر عهده داریم فراموش کنیم. کشوری که توافقنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد کره شمالی است و رئیس جمهور آمریکا نیز به این مسئله واکنش‌های تندی نشان می‌دهد ولی بدون شک به جز این نوع واکنش‌ها، راهی متفاوت برای وارد عمل شدن از طریق تشدید فشار‌های دیپلماتیک و اعمال تحریم‌ها وجود دارد.»

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد نهایت اعمال فشار باید بر پیونگ‌یانگ به کارگرفته شود تا این کشور پای میز مذاکره بازگردد لیکن در عین حال هشدار داد خطر یک رویارویی نظامی تصادفی نیز وجود دارد.

لو دریان گفت: «جهان دوره‌ای خطرناک را پشت سر می‌گذارد. در شرایط کنونی ما در دوره درگیری و جنگ لفظی قرار داریم ولی ممکن است در این میان حوادثی اتفاق بیفتد و بنابراین ضروری است تا از بروز هر گونه حوادث اجتناب شود.»

اظهارات تند و متقابل ترامپ و رهبر کره شمالی طی هفته‌های اخیر این نگرانی را به وجود آورده است که بروز هر گونه سوء‌برداشت ممکن است منجر به اقدامی شود که پیامد‌های ناخواسته‌ای به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام/

انتقاد فرانسه از لحن تند ترامپ در قبال کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار