رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

فاز سوم مشوق صادراتی در راه است/ دامداران چشم انتظار خرید شیرخام به نرخ مصوب

مقدسی گفت: فاز سوم مشوق صادراتی به مرحله پرداخت رسیده و هفته آینده به حساب کارخانه های لبنی واریز می‌شود.

فاز سوم مشوق صادراتی در راه است/ دامداران چشم انتظار خرید شیر خام به نرخ مصوباحمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از پرداخت فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات خبر داد و گفت: فاز سوم مشوق صادراتی به مرحله پرداخت رسیده که در هفته آینده به حساب کارخانه های لبنی واریز می شود.

به گفته وی مابقی بهای مشوق صادراتی به مرور پس از تامین اعتبار به حساب کارخانه ها واریز خواهد شد.

مقدسی ادامه داد: پرداخت دو مرحله قبلی مشوق صادراتی، نجات صنعت دامپروری  و کشاورزی و رونق صادرات محصولات لبنی را به همراه دارد.

رییس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه خبری از دپو محصولات لبنی نیست، افزود: با انباشت شیر خشک در انبارها، کارخانه های لبنی نرخ خرید شیر خام از دامداران را کاهش دادند که با رونق صادرات مجدد، قیمت خرید هر کیلو شیرخام از 1200 به 1275 تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به تأثیر حذف ارز مبادله ای کنجاله سویا بر قیمت تمام شده شیرخام بیان کرد: حذف ارز مبادله ای، قیمت تمام شدۀ هر کیلو شیرخام دامدار را، 71 تومان معادل 5 درصد بالا برد که افزایش مجدد نرخ خرید شیرخام از دامداران امری ضروری است.

مقدسی در خصوص آخرین وضع خرید توافقی شیرخام از دامداران گفت: روزانه 870 تن شیر با نرخ 1400 تومان از قطب های اصلی تولید خریداری می شود.

به گفته وی با رونق صادرات  لبنیات حدود 80 درصد مطالبات دامداران حاصل از خرید توافقی شیرخام پرداخت شد.

این مقام مسوول ادامه داد: خرید توافقی شیرخام از سوی سازمان تعاون روستایی تا زمانیکه نرخ خرید شیرخام از دامدار به قیمت مصوب 1440 تومان برسد، ادامه می یابد.

مقدسی تصریح کرد:  با توجه به شرایط کنونی بازار و صادرات محصولات لبنی پیش بینی می شود که تا چند ماه آینده نرخ خرید شیر خام از دامدار به قیمت مصوب  1440  تومان برسد.

انتهای پیام/

تأثیر حذف ارز مبادله ای کنجاله سویا بر قیمت تمام شده شیرخام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار