اشرف غنی در دیدار با اعضای شورای عالی صلح گفت: اجماع کنونی برای تأمین صلح در افغانستان، در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اجماع کنونی برای صلح در افغانستان، در 40 سال گذشته بی سابقته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمداشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با رئیس و اعضای شورای عالی صلح گفت:  اجماع کنونی برای تأمین صلح در افغانستان، در ۴۰ سال گذشته بی سابقه است.

 اشرف غنی در آغاز سخنان خود، فرارسیدن عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم افغانستان تسلیت گفت و با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) متعلق به جهان اسلام و بشریت است، از همه اقشار مردم خواست تا در مراسم تجلیل از عاشورا شرکت کنند.

وی از تلاش‌های شورای عالی صلح تشکر کرد و گفت: شورای عالی صلح در وقت کم توانست کارهای مثبتی را انجام دهد و یک اجماع عمومی را ایجاد نماید. وی تاکید کرد: اطمینان می دهم که حمایت من، دولت و مردم همراهتان است، شورای عالی صلح یک نهاد ملی است و نیاز جدی به حمایت دارد.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: اکنون اجماع ملی و بین‌المللی برای تأمین صلح در افغانستان به‌وجود آمده که در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

وی با بیان این مطلب که قیمت صلح و جنگ باید محاسبه شود گفت: هدف اساسی ما تأمین صلح و ثبات پایدار، اقتدار ملی و تحکیم قانون اساسی در کشور است و مناسبات خود را با کشورهای منطقه طوری تنظیم خواهیم کرد که ثبات را برای آینده به میراث بگذاریم.

اشرف غنی گفت که افغانستان کشور جرگه هاست و باید این فرهنگ احیا گردد، همه اقشار به خصوص شورای عالی صلح در این راستا نقش کلیدی را می‌تواند ایفا کند. وی افزود که زون به زون، ولسوالی به ولسوالی باید برای تأمین صلح تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.