پلیس کنگره آمریکا 181 معترض به لایحه جدید درمانی جمهوری‌خواهان را به بهانه بر هم زدن جلسه بررسی این لایحه در مجلس سنا، بازداشت کرد.

بازداشت 181 معترض به لایحه درمانی جدید در آمریکا / برخورد غیرانسانی پلیس با افراد معلولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اِی بی سی نیوز، پلیس کنگره آمریکا 181 معترض به لایحه جدید درمانی جمهوری‌خواهان موسوم به «طرح گراهام-کسیدی» برای لغو اوباماکر –طرح بهداشت و درمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا– را به بهانه بر هم زدن جلسه رسیدگی به این لایحه در مجلس سنای این کشور بازداشت کرد.

معترضان معلول که با ویلچر در جلسه رسیدگی به طرح گراهام-کسیدی حاضر شده بودند، با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با تصویب این لایحه نشان دادند؛ اما، پلیس کنگره آن‌ها را به بهانه ایجاد اغتشاش از جلسه بیرون کرد. برخی از افراد معلول در برابر این اقدام پلیس مقاومت کردند. پس از آن بود که نیروهای امنیتی به زور و رفتار غیرانسانی متوسل شده، آن‌ها را کشان کشان بر روی زمین از جلسه بیرون بردند.

شدت اعتراض مخالفان طرح درمانی جدید جمهوری‌خواهان چنان بود که آرین هچ، رئیس کمیته مالی سنا، را وادار کرد تا آرام شدن اوضاع جلسه را تعطیل کند. هچ با توهین به معترضان اظهار کرد: اگر خواهان رسیدگی به این موضوع هستید؛ اگر خواهان رسیدگی به این موضوع هستید، باید خفه شوید.

سخنگوی پلیس کنگره در بیانیه‌ای از بازداشت 181 نفر در عصر دوشنبه خبر داد. این سخنگو اظهار کرد 15 معترض به سبب بر هم زدن نظم جلسه رسیدگی به طرح گراهام-کسیدی بازداشت شدند و 143 نفر نیز به دلیل مقاومت در برابر پلیس و اعتراض غیرقانونی در بیرون از سالن دستگیر شدند. 23 نفر نیز به سبب تجمع و ایجاد مانع در برابر رفت و آمد بازداشت شده‌اند.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، جمهوری‌خواهان همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا طرحی را برای جایگزینی قانون بهداشت و درمان اوباما تصویب کنند. این تلاش‌ها تاکنون با شکست مواجه شده است.

 

انتهای پیام/


181 نفر در جریان اعتراض به طرح جایگزین اوباماکر در واشنگتن دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار