سفیر پیشین سوریه در سازمان ملل گفت وجود تسلیحات آمریکایی در مواضع داعش، نشان‌دهنده ارتباط نزدیک واشنگتن و این گروه تروریستی است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سفیر سوریه در چین گفت پیدا شدن تجهیزات نیروهای مسلح آمریکایی در مواضع داعش نشان‌دهنده تبانی میان واشنگتن و تروریست‌هاست.

عماد مصطفی – سفیر سوریه در چین و فرستاده سابق سوریه در سازمان ملل – در گفتگو با اسپوتنیک گفت انتشار تصاویری که تجهیزات نیروهای مسلح آمریکا را در اختیار تروریست‌های داعش نشان می‌دهد، یکی از مدارکی است که به ارتباط میان واشنگتن و این گروه تروریستی اشاره می‌کند.

مصطفی گفت: «این تصاویر می‌تواند برای افرادی که معتقد بودند ائتلاف آمریکایی در حال مبارزه با تروریسم در سوریه بوده است، غافلگیرکننده باشد. تبانی میان داعش، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، آمریکا و ارتش جهان غرب حقیقتی شناخته شده است و دیگر نمی‌توان آن را پنهان کرد. این مسئله باید همانگونه که هست به جهان اعلام شود: حمایت فاحش از تروریسم از جانب دولت ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – که خود علیه تروریسم سخنان شدیدالحنی را بیان می‌کند.»

علاوه بر این، سفیر سوریه در چین گفت آمریکا برای استقرار خود و متحدانش در شمال شرقی سوریه – بخشی از سوریه که سرشار از نفت و گاز است -- از داعش استفاده کرده است تا به این صورت منطقه حائلی را در میان عراق و ایران از یک سو و سوریه از سوی دیگر ایجاد کند.

وی گفت: «داعش در جهت منافع بلند مدت استراتژیک آمریکا در سوریه و عراق خدمت رسانی کرده است. ما در سوریه معتقدیم پروژه داعش و اقدامات آمریکا از نزدیک به یکدیگر وابسته بوده اند. این‌ها هر دو در راستای تضعیف و نابودی کشورهای مستقل در منطقه ما فعالیت کرده اند.»

مصطفی افزود آمریکا خود از جمله آن‌ کشورهایی است که کشورهایی را که از داعش حمایت می‌کنند، محکوم می‌کند.

روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه چند تصویر هوایی منتشر کرد که تجهیزات نیروهای مسلح آمریکایی را در بخش شمالی شهر دیر الزور و در محل استقرار عناصر گروه تروریستی داعش نشان می‌داد.

انتهای پیام/

 

حمایت آمریکا از تروریسم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار