رئیس سازمان اوقاف در بازدید از قرارگاه بصیرت عاشورایی یکی از اهداف قیام سیدالشهداء (ع) را اقامه نماز دانست.

لزوم برگزاری باشکوه  نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه/ همایش«احلی من العسل» فردا  با حضور نوجوانان در سراسر کشور برگزار می شودبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‎الاسلام والمسلمین علی محمدی؛ نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز سه شنبه در بازدید از ستاد مرکزی طرح بصیرت عاشورایی در سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولان وکارشناسان اجرایی این طرح دیدار وگفت وگو کرد.

وی با اشاره به اهداف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر لزوم برگزاری گسترده نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه و امامزادگان تاکید کرد و گفت: در زمانی‎که نماز ظهر و عصر در روز عاشورا اقامه می‎شود، تمامی برنامه‎ها باید برای اقامه باشکوه‎تر نماز تعطیل شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: دنیا باید ببیند که در ظهر عاشورای حسینی، عزاداران حضرت سیدالشهداء عزاداری را به‎منظور اقامه نماز تعطیل می‎کنند.

وی ادامه داد : نظافت و بهداشت باید علاوه بر فضاهای داخلی امامزادگان و بقاع متبرکه در محیط پیرامونی این اماکن مقدس هم رعایت شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه همیشه در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان بر اجرای امینانه نیات واقفان تاکید دارند، گفت: نیات واقفان باید امینانه، عالمانه و با برنامه اجرا شود.در این دیدار همچنین معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گزارشی از روند اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان کشور ارائه کرد .

همایش «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان پسر در امامزادگان کشور برگزار می شود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با عرض تسلیت ایام سوگواری سید الشهداء حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 3125 امامزاده کشور در حال برگزاری است ، اظهارداشت: تا پیش از این همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در سطح مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه کشور حضور می یابند که بر اساس جمع بندی های صورت گرفته در مجموع دانش آموزان کشور در 317 امامزاده و بقعه متبرکه کشور فردا چهارشنبه همزمان با ششم محرم که منسوب به حضرت قاسم بن الحسن نوجوان کربلا ست حضور یافته وبه عزاداری وسینه زنی می پردازند.

رئیس ستاد مرکزی طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی بیان کرد : این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : وسعت دید نوجوان 13ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» فردا چهارشنبه 5 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در 317 امامزاده کشور برگزار می شود ، تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند. بر اساس این گزارش این مراسم در تهران در امامزاده حسن وبا حضور بیش از 3000 هزار نفر از نوجوانان عاشورایی تهران برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.