"سوگ خورشید" ویژه برنامه ۱۵ قسمتی است که از آغاز ماه محرم به مدت ۱۵ شب از شبکه خاوران ساعت 21:00 به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛محمد ثقفی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت:این ویژه برنامه به تهیه کنندگی سید بهزاد امیرآبادی زاده و اجرای علیرضا کوچی با ساختار سبک زندگی،به بررسی فلسفه قیام عاشورا و معرفی شخصیت های بارز این قیام بزرگ و امر به معروف و نهی از منکر می پردازد و شامل  بخشهای کاروان نی نوا ،نوحه خوانی، عکس های ارسالی، نگاه عشق است.

وی افزود:سید علی اصغر طهماسبی،کارگردان تلویزیونی و سید بهزاد امیرآبادی زاده،کارگردان هنری ویژه برنامه "سوگ  خورشید" هستند.

محمد ثقفی گفت:"بصیرت عاشورایی"نیز ویژه برنامه دهه اول محرم است که به منظور «تبیین فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) و پیام های آن به مردم و تأثیر گذاری بر رفتار اجتماعی آنان» با تهیه کنندگی و کارگردانی « امید واحدی فر» تدارک دیده شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی افزود:در این ویژه برنامه مراسم سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) در شهرستـان های مختلف استان خراسان جنوبی به تصویر کشیده می شود تا نمونه ای از یک الگوی صحیح عزاداری ارائه شود.

وی گفت:"بصیرت عاشورایی" هر شب به یکی از شهرستانها اختصاص خواهد داشت که در آن گزیده ای از «مراسم سخنرانی، سینه زنی و عزاداری شهرستان» مربوطه پخش خواهد شد.

محمد ثقفی افزود:گفتگو با پیرغلامان یا خادمان حسینی در شهرستان،عکسهای ارسالی مردم آداب و رسوم، نذورات ویژه، حال و هوای شهرستان در ایام محرم، آیتم کارشناسی امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام داودی دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت زمان هر برنامه ۶۰ دقیقه است و به تعداد ۱۳ قسمت تولید و پخش خواهد شد،گفت:پخش ویژه برنامه "بصیرت عاشورایی" از شب اول محرم آغاز و تا شب سیزدهم محرم ادامه خواهد داشت.  

وی افزود:زمان پخش برنامه ساعت ۲۱:۰۰ و تکرار آن ساعت ۱۴:۰۰ روز بعد خواهد بود.

محمد ثقفی اظهار کرد:برنامه عصرگاهی رادیو خراسان جنوبی با عنوان «با کاروان عشق » در دهه اول محرم هر روز به مدت 80 دقیقه به صورت زنده با تهیه کنندگی فرشته بهمن زاده و اکرم صادقی پخش می­شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت:این برنامه دارای بخش­های متنوعی از قبیل نمایش،گزارش،نوحه خوانی پیرغلامان حسینی،معرفی کتاب، داستانک، کارشناسی، تلفن و پیامک و غیره است.

وی افزود:مسعود حسنی، الهام خزائلی، سمیه تربتیان گویندگان «با کاروان عشق » خواهند بود.     

محمد ثقفی گفت:برنامه «حماسه حسینی» نیز از رادیو خاوران ، صبح روزهای تاسوعا و عاشورا به مدت 120 دقیقه به صورت زنده پخش می­شود که دارای بخش­های متنوعی از قبیل گفتار گویندگان، کارشناسی، گزارش از شهر بیرجند و شهرستانهای استان، شعرخوانی، بسته صوتی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی، تلفن­ها و پیامک­ها و غیره خواهد بود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی افزود:برنامه شبانه «رادیو شب» نیز به صورت زنده در این ایام به موضوع محرم می­پردازد و هر شب از حضور اساتید دانشگاه، شاعران، نویسندگان و هنرمندان در زمینه فرهنگ محرم و عاشورا و مداحان و پیرغلامان حسینی در برنامه استفاده می­شود .

وی گفت:برنامه رادیویی «سراج» به صورت میزگرد رادیویی با حضور کارشناسان مذهبی و دانشجویان و به طور پرسش و پاسخ در یکی از مراکز دانشگاهی تولید می­شود.

 محمد ثقفی افزود:محور این برنامه «فرهنگ عاشورا» و چگونگی پیروی جوانان از سیره امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/غ

سیمای خراسان جنوبی با دو ویژه برنامه میهمان مردم در ایام محرم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.