حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی:

بسیاری از دستورات رئیس مجلس پیگیری نشده است

نماینده مردم شاهین‌شهر از پیگیری بسیاری از دستورات رئیس مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

بسیاری از دستورات رئیس مجلس پیگیری نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر طی تذکری شفاهی با انتقاد از اجرا نشدن برخی از قوانین مصوب مجلس خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس در تاریخ 13 بهمن ماه 95 اعلام کرد که کمیسیون عمران تا یک ماه بعد گزارش خود را درباره موضوع پلاسکو به صحن تقدیم کند اما کمیسیون عمران با 6 ماه تاخیر این گزارش را به مجلس داد.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: شما در تاریخ 20 خرداد 96 در یک جلسه غیر علنی به کمیسیون شوراها مأموریت دادید که در مورد انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح شرایط طرح ارائه دهند اما هنوز اقدام درخوری در این باره صورت نگرفته است.

 حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه در تاریخ 3 اردیبهشت در جلسه ای غیرعلنی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه شد درباره اشتغال در کشور اقدامی جدی انجام شود و به مجلس گزارش دهد، متذکر شد: اکنون پس از گذشت 5 ماه خروجی خاصی در این باره مشاهده نمی‌شود.

 عضو کمیسیون برنامه بودجه اظهار کرد: درباره قانون بیمه شخص ثالث هم حدود یک سال و نیم پیش قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن برای دریافت گواهینامه رانندگی دیگر نیازی به کارت پایان خدمت نیست اما یک سال و نیم است این قانون روی زمین مانده و کسی پاسخگو نیست، افراد تصادف می‌کنند و به دلیل فقدان گواهینامه به زندان می‌روند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تصریح کرد: برای اصلاح قانون انتخابات ما با شورای نگهبان جلسه‌ای برگزار کردیم و در حال حاضر کمیسیون شوراها، معاونت قوانین، مرکز پژوهش‌ها، شورای نگهبان و دولت در حال تهیه لایحه‌ای جامع برای ارائه به مجلس هستند که مقدمات آن فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اجرا نشدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: در این باره هم با ستاد کل صحبت کرده‌ایم و نهایتا قرار بر این شده که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مجلس این مسئله بررسی شده و دیگر موارد اختلافی را هم حل کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
احسنت به دلیکانی
آخرین اخبار