طالبان در ولایت هرات افغانستان به زنان هشدار داده است که در برنامه «میثاق شهروندی شرکت نکنند.

ممانعت طالبان از حضور زنان در برنامه «میثاق شهروندی» هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اداره توسعه دهات ولایت هرات اعلام کردند که طالبان از حضور زنان در برنامه «میثاق شهروندی» جلوگیری می کند.

«آغا محمد صدیقی»، رییس این اداره گفت: «در شورای انکشافی برنامه میثاق شهروندی ۵۰ درصد سهمیه برای زنان اختصاص یافته است اما طالبان در ولسوالی «کرخ» به زنان هشدار داده که در این کمیته شرکت نکنند».

باوجود این چالش‌ها، «جیلانی فرهاد»، مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات بر تطبیق شفاف و جلوگیری از نفوذ طالبان و زورمندان در پروژه‌های توسعه ای تاکید دارد.

رئیس توسعه دهات هرات پیشتر گفته بود که افراد مسلح غیر مسئول در ولسوالی‌هایی که برنامه‌های میثاق شهروندی شروع شده، از کمیته‌های این برنامه در روستاها باج گیری می کنند.

فعالان حقوق زن در هرات همواره از حضور طالبان مسلح در ولسوالی‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده‌اند و مدعی هستند که حضور طالبان مانع پیشرفت زنان در ولسوالی‌ها شده است.

در سال جاری در ولسوالی‌های فارسی، اوبه، پشتون زرغون، کرخ، زنده جان و کهسان برنامه‌های میثاق شهروندی به ارزش چهار میلیون دالر آغاز می‌شود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار