مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع 65 تن گوشت منجمد در بین هیئات مذهبی همدان خبر داد.

توزیع گوشت منجمد در بین هیئات مذهبی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی نجفیان مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص قیمت اقلام اساسی در ایام محرم با بیان اینکه هم اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار همدان مناسب است، اظهار کرد: در دوران گرانی گوشت مرغ در کشور قیمت این محصول در همدان از 8 هزار تومان فراتر نرفت و همواره 500 تومان ارزان‌تر از قیمت کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد جوجه‌ریزی مناسبی در استان بودیم، ادامه داد: به طور میانگین ماهانه 2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به صادرات روزانه 10 تن مرغ به استان تهران، افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار همدان 6 هزار و 200 تومان برای مصرف‌کننده است.

وی به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در راستای تامین اقلام اساسی برای ایام محرم و ماه رمضان پرداخت و بیان کرد: در ماه رمضان امسال 180 تن مرغ در همدان توزیع شد.

نجفیان با اشاره به اینکه از آغاز زمان گرانی مرغ در همدان تاکنون 303 تن مرغ توزیع شده است، ادامه داد: توزیع مرغ منجمد متوقف شده است چراکه بازار قیمت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بیشتر قیمت مرغ موجب آسیب به تولیدکننده می‌شود، تصریح کرد: باید تعادلی در بازار ایجاد شود تا تولیدکنندگان هم متضرر نشوند.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 65 تن گوشت منجمد خارجی در استان همدان ذخیره شده است، افزود: این میزان گوشت در بین هیات‌های مذهبی توزیع خواهد شد که تاییدیه از سازمان تبلیغات اسلامی برای نذورات داشته باشند.

وی از واردات گوشت گرم آسیای میانه با هدف تنظیم قیمت گوشت در بازار همدان بیان کرد: گوشت گرم وارداتی به قیمت 32 هزار تومان در برخی واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

نجفیان با بیان اینکه با ورود گوشت گرم وارداتی قیمت گوشت 500 تومان کاهش داشته و تاثیر خود را بر بازار همدان گذاشته است، ادامه داد: همه تلاش‌ها در راستای ایجاد تعادل در قیمت گوشت در بازار انجام شده تا مردم و تولیدکننده متضرر نشوند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن 218 تن برنج خارجی برای هیات‌های مذهبی، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم سهمیه برنج استان افزایش یابد اما همین 218 تن نیز در بین شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه قیمت برنج‌های آماده توزیع در انبار‌های غله 4 هزار تومان است و به هیات‌های مذهبی 4 هزار و 250 تومان عرضه می‌شود، افزود: برنج تهیه شده در شهرستان‌ها به قیمت 4 هزار و 300 تومان عرضه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در ارتباط با شکر نداریم، تصریح کرد: قیمت شکر در بازار همدان 2 هزار و 620 تومان است.

انتهای پیام/خ

65 تن گوشت در بین  هیئات مذهبی  همدان توزیع می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.