عبدالله فردا چهارشنبه برای شرکت در نشست تجاری افغانستان و هند و گفتگو با مقامات این کشور به هند سفر می‌کند.

عبدالله در راس هیاتی اقتصادی فردا به «هند» می رودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در راس هیاتی بزرگ متشکل از تاجران و سرمایه گذاران، فردا به منظور شرکت در نشست و نمایشگاه سرمایه گذاری و تجاری افغانستان و هند به دهلی نو می‌رود.

«عتیق الله نصرت»، رییس هیات عامل اتاق تجارت گفت که هیات افغانستان جدا از نمایش تولید‌هایش، در تلاش جلب سرمایه‌گذاری هند و آمریکا در بخش‌های مختلف در افغانستان می باشد.

این نشست که به همکاری اداره توسعه ای ایالات متحده‌ امریکا تهسیل شده است، پنجم تا هشتم میزان، برگزار می شود.

عبدالله فردا چهارشنبه برای شرکت در این نشست به هند سفر می‌کند و در حاشیه این نشست با مقامات هندی دیدارهای دو جانبه برگزار خواهد کرد.

هندوستان یکی از بازارهای اصلی تولیدهای افغانستان به شمار می رود. افغانستان سال گذشته به ارزش ۲۴۰ میلیون دالر به هندوستان صادرات داشت و پیش بینی می‌شود که امسال این رقم به ۲۸۰ میلیون دالر برسد. واردات افغانستان از هند نیز سالانه‌ تا ۱۵۰ میلیون دالر می باشد.

در ماه های اخیر، به دلیل ممانعت پاکستان از صادرات و واردات میان افغانستان و هندوستان از راه بندر کراچی و گوادر؛ افغانستان و هند دهلیز هوایی ایجاد کردند و در حال حاضر کالاهای تجاری دو کشور از طریق هوا صادر و وارد می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار