عزاداران حسینی در ایام سوگواره بصیرت عاشورایی اطعام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدعباس شکوفه چین متولی موقوفه مرحوم حاج اکبر و حاج اصغر گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری و نوحه خوانی در ۵ شب پایانی دهه اول ماه محرم الحرام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به میزبانی آستان مقدس امام زاده سید میر احمد کوچک (ع) مشهور به نور محمد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  تا ۱۰ محرم الحرام مراسم عزاداری و سوگواری و اجرای مراسم شام غریبان در محل این آستان مقدس با حضور مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با ششم محرم الاحرام هر شب تعداد ۲۰۰ نفر از عزاداران اطعام می‌شوند تصریح کرد: طی پنج شب آخر دهه اول محرم الحرام عزاداران حسینی میهمان سفره‌های اطعام از محل موقوفات حاج اکبر و حاج اصغر هستند.

آستان مقدس امام زاده سیدمیراحمد کوچک معروف به نور محمد (ع) در خیابان تیموری قرار دارد.

شایان ذکر است واقفان نیک اندیش حاجی اکبر علاف و حاجی علی اصغر الشهیر علاف فرزند مرحوم حیدرعلی شیرازی ساکن شیراز هستند که در روز ۲۹ محرم سال ۱۲۸۲ اموال خود را شامل شش دانگ از یک قطعه بستان واقع در خیابان دروازه اصفهان و باغ شاه موسوم به باستان رشک بهشت و حسین آباد و بهشت امین را وقف مراسم روضه خوانی در ایام محرم و صفر در منزل واقف در محله در شاهزاده کرده است.

انتهای پیام/ن

اطعام عزاداران در ماه محرم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار