عضو کمیسیون اقتصادی گفت: سفارتخانه‌ها باید به منظور افزایش سرمایه گذاری خارجی، دیپلماسی اقتصادی را به صورت جدی پیگیری کنند.

سرمایه گزاری کشورهای خارجی در ایران با دیپلماسی اقتصادی افزایش می یابدسیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور اظهار کرد: به وجود آمدن زیرساخت‌ها از شاخص‌های مهم برای سرمایه گذاری است که امروز این مورد وجود دارد و کشورهایی مانند چین و روسیه برای سرمایه گذاری در ایران تلاش می‌کنند. 

وی افزود: سفارتخانه‌ها باید ایجاد دیپلماسی اقتصادی را به صورت جدی پیگیری کنند و این موضوع باید سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی کشور قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: لازم است که مسیر سرمایه‌‌گذاری تسهیل شود به عنوان مثال باید تضمین‌های بانکی معتبری برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

کبیری بیان کرد: با وجود مطرح شدن سرمایه‌گذاری کشور ترکیه به مبلغ 5 میلیارد دلار در ایران به دلیل وجود موانع نتوانسته‌ایم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: درباره سرمایه‌گذاری کشور چین در ایران نیز مشکلاتی وجود دارد که طبیعتا با ادامه این روند این کشور تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در ایران از دست خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: یکی از معضلات موجود این است که سرمایه‌‌گذار پس از مطالعه و بررسی بدون آنکه به نتیجه‌ای برسد ناچار به برگشت می‌شود و ما در مراجعات متعدد سرمایه‌گذاران موفق به جذب سرمایه نخواهیم بود لذا لازم است که موانع سرمایه‌گذاری خارجی از میان برداشته شود.

کبیری با اشاره بر تأکید مقام معظم رهبری بر ایجاد اقتصاد مولد گفت: ما از لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار نداریم، اقتصاد مولد به این معناست که بتوانیم در مواقع بحران با چالش‌های اقتصادی مبارزه کنیم و بتوانیم برای تولیدات خود بازاریابی درستی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی و مولد لازم است برنامه ریزی مدونی داشته باشیم و از اقدامات فعالان این حوزه حمایت کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار