۴۰ فرصت گردشگری با بهره برداری ۱۲ از دفتر خدمات مسافرتی در مازندران ایجاد می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:همزمان با روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری ۱۲ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به بهره برداری می‌رسد و به فهرست دفاتر تورستی استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در مازندران وجود دارد، افزود: با افتتاح این دفاتر به ۴۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در روز جهانی گردشگری ۳ دفترخدمات مسافرتی در ساری،۲ دفتر در شهر‌های بابلسر، محمودآباد و نوشهر و یک دفتر توریستی در شهر‌های بابل، رویان و رامسر نیز جمعا به ارزش ۶۳۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه مازندران با وجود آثار تاریخی بیشمار، مناطق گردشگری، طبیعت بکر و بی نظیر خود از استان‌های شاخص در حوزه گردشگری محسوب می‌شود، افزود: دفاترخدمات مسافرتی و جهنگردی از جمله تاسیسات گردشگری است که می‌تواند با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور و ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.

وی گفت: دفترخدمات مسافرتی به عنوان واسطه میان عرضه کننده برنامه سفر در قالب تور و متقاضی به عنوان استفاده کننده از این پکیج‌های سفر نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند؛ گفت: ارائه اطلاعات درست برای بهتر گذارندن سفر گردشگران و ایجاد انگیزه برای سفر به یک منطقه نیز از دیگر وظایف آژانس‌های مسافرتی است.

وی ازمشارکت درهدف سازی سفر به عنوان یکی از مهمترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی یاد کرد و گفت: پیش بینی انگیز‌های سفر و برنامه ریزی مدون برای اجرای آن توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نقش قابل توجهی در جذب گردشگر به یک منطقه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه سهم دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در جذب گردشگر بیش از دیگر تاسیسات گردشگری است و رونق گردشگری و جذب گردشگر بیشتر با ایجاد رقابت و تنوع بخشیدن به خدمات امکان پذیر است، افزود: آژانس‌های توریستی باید تلاش کنند جاذبه‌ای جدید و یا پدیده‌ای بکر را به مردم و گردشگران معرفی کنند تا در این عرصه رقابتی پیروز شوند.

بزرگ نیا از برگزاری برنامه بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و افتتاح طرح‌های گردشگری با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مازندران خبر داد و گفت: این برنامه در نیمه دوم مهرماه در مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵ مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری زنگ گردشگری در مدارس استان با شعار گردشگری پایدر، ابزاری برای توسعه به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه استان به صدا درمی آید.

انتهای پیام/آ

بهره برداری از دفاتر مسافرتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار