نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : قیام عاشورا با هنر آمیخته و ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در تکیه هنرمندان قزوین ، «جاودانگی» و «ماندگاری» را دو شاخصه مهم و برجسته هنر دانست و گفت : قیام عاشورا به دلیل برخورداری از این دو ویژگی ماندگار شده است .

قیام عاشورا با هنر آمیخته شده است

امام جمعه قزوین «فراگیری» را ویژگی دوم هنر معرفی کرد و افزود : امام حسین (ع) نقشه‌ی قیام و نهضت عاشورا را با فرهنگی معرفی کرده که قابل درک و پذیرش در همه جای عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه «امیدزایی» ویژگی دیگری از هنر است ، اضافه کرد : حضرت زینب(س) پس از پایان عاشورا خطاب به ابن‌زیاد فرمود من جز زیبایی چیزی ندیدم و به یزید تأکید که تو هرگز نمی‌توانی نام اهل بیت(ع) و وحی را محو کنی و این‌ها بخشی از زمینه‌های امیدزایی را در قیام عاشورا نشان می‌دهد.

وی گفت : اعمال «اراده» و «انتخاب» از ویژگی‌های دیگر قیام عاشورا است که با هنر گره خورده و اگر بزرگ‌ترین هنر عالم بدون اختیار خلق شود، ارزش معنوی نخواهد داشت.

قیام عاشورا با هنر آمیخته شده است

نماینده ولی فقیه در استان گفت : شعر هنر بزرگی است که در قیام عاشورا از سوی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان مورد استفاده قرار گرفته است و نقش مؤثری در هدایت‌گری و انعکاس مظلومیت آن حضرت(ع) به عصرهای بعدی داشته است.

در پایان این مراسم از مجموعه نغمه‌های ولایی اثر حاج محمد ولایی رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

سخنرانی امام جمعه قزوین در تکیه هنرمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.