حجت‌الاسلام سبحانی‌نیاگفت: انتشار شهادت‌نامه امام حسین(ع) در دو جلد و تلخیص آن در یک جلد از دیگر آثار دارالحدیث است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا،معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحديث،از انتخاب 19 عنوان اثر تولید شده توسط این معاونت به عنوان آثار مناسب برای مقاطع تحصیلی آموزش ابتدایی و متوسطه از سوی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی ادامه داد:به انتشار آثاری پیرامون محرم و عاشورا ، بالغ بر 10 عنوان اثر و یک نرم‌افزار پیرامون محرم و امام حسین(ع) تولید شده و دانشنامه امام حسین(ع) در قالب 16 جلد ویژه عموم مردم، اهل منبر و مداحان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه امام حسین(ع) به زبان عربی با عنوان موسوعه امام حسین(ع) منتشر شده است، انتشار شهادت‌نامه امام حسین(ع) در دو جلد و تلخیص آن در یک جلد از دیگر آثار دارالحدیث است به طوری که در این کتاب واقعه عاشورا و شهادت حضرت با استفاده از مقاتل و منابع معتبر گردآوری شده است.

مدیر انتشارات مؤسسه دارالحدیث بیان کرد:شهادتنامه یکی از متون معتبر و جامع است ، این اثر برای کسانی که بخواهند در زمینه شهادت حضرت در واقعه عاشورا اطلاعات کسب کنند قابل استفاده و مفید محسوب می‌شود. عربی این کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و اصحابه است.

وی عنوان کرد: مجموعه رستاخیز کربلا از دیگر آثار مؤسسه محسوب می‌شود که سه جلد این اثر به ترتیب به پیش از عاشورا، روز عاشورا و پس از عاشورا می‌پردازد.

سبحانی‌نیا یادآور شد:‌کتابی دیگر با عنوان از عاشورا بیشتر بدانیم در قالب 72 سؤال پیرامون عاشورا منتشر شده و به پرسش‌های جوانان در زمینه این موضوع پاسخ می‌دهد.

وی نرم‌افزار ثارالله را از دیگر آثار مؤسسه دارالحدیث ذکر کرد و افزود: در این نرم‌افزار با نمایش فیلم و انیمیشن سبک زندگی امام حسین(ع) به صورت جذاب بیان شده و برای مخاطب عام بسیار مفید است.

وی از انتخاب 19 عنوان اثر تولید شده توسط معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث به عنوان آثار مناسب برای مقاطع تحصیلی آموزش ابتدایی و متوسطه خبر داد و افزود: کتاب شعر عاشورایی از دیگر آثار است که مجموعه شعر عاشورایی ویژه این ایام در این کتاب گردآوری شده است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه‌ آثار منتخب به 50 هزار مدرسه و آموزشگاه در سطح کشور معرفی شد گفت: این کتاب‌ها شامل 10 عنوان برای مقطع پیش دبستانی با عنوان شکوفه‌های دانایی به منظور آموزش سبک زندگی را با زبان ساده، زیبا و با رویکرد دینی است و باقیمانده این آثار برای مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه اول، مقطع متوسطه دوم و متوسطه فنی و حرفه‌ای انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث با اشاره به ذکر عناوین این آثار در سایت و مجله فهرستگان رشد گفت: این آثار به همت واحد تولید متون عمومی و ترویجی معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث تولید شده است.

انتهای پیام/ح

شهادت نامه یکی ازمتون معتبر و جامع است/انتخاب 19عنوان از آثار دارالحدیث برای مقاطع تحصيلی مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار